GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II/MAT404M
Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ziya Argün,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya, www.gazi.edu.tr/~arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr, arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik öğrenmeye yardımcı olmada, öğrencilerin yardımlaşmalarını sağlamada ve derse ilgisiz öğrencilere derse katmada denyim kazanımlar
Öğrencilerinin matematiği anlayıp anlamadığını belirleme ve ölçmeye yönelik deneyimlere sahip olurlar
Görsel öğreniciler için gerekli olan maltimedya grafikleri ve diğer bilgisayar programları hakkında bilgi sahibi olurlar.
Öğrencileri ile diğer öğretmenler, yöneticiler ve velilerle iyi ilişkiler kurabilirler
öğrencilerinin kavramları ne derece yapılandırabildikleri ne yönelik dönütleri almak için performans değerlendirmesi hakkında deneyim sahibi olurlar
Öğrencilerin bireysel anlayışlarının gelişimini ve onların matematiği nasıl öğrendiğinin iç yüzünü anlayabilirler.
Öğrencilerinizin kavramları inşa etmelerine olanak sağlayacak dersleri ve matematiksel ilişkileri keşfetmeye itecek dersleri dizayn edebilirler.
Müfredat dışı ekstra olay ve etkinlikler düzenleyebilirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersten önce Eğitim Bilimlerine Giriş, Program Geliştirme, Ölçme ve Deperlendirme, Çocuk Gelişimi, Sınıf Yönetimi, Rehberlik gibi derslerin alınmas
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Eğitim Bilimlerine Giriş, Program Geliştirme, Ölçme ve Deperlendirme, Çocuk Gelişimi, Sınıf Yönetimi, Rehberlik gibi derslerin alınması
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Orta öğretim Matematik programının incelenmesi ve değerlendirilmesi
2. Hafta  Ortaöğretim programındaki kazanımlar, öğrenme alanlarının tartışılması
3. Hafta  Matematik sınıflarında ölçme ve değerlendirme (Günlük yazma, sözlü ve yazılı değerlendirmeler, standart testler, portfolyolar,vs.)
4. Hafta  Performansa dayalı değerlendirme (Öğrenciler, performansa dayalı teste tabi tutulacaklar ve performansa dayalı testleri değerlendirecekler.)
5. Hafta  Ortaöğretim matematikte öğrenme alanlarının ilköğretim matematik alanlarına ve üniversitedeki matematiğe ilişkilerini araştırma
6. Hafta  Öğrencilerin anlamakta zorluk çektikleri araştırmaların ortaya koyduğu kavramların analizi
7. Hafta  Öğrencilerin anlamakta zorluk çektikleri araştırmaların ortaya koyduğu kavramların analizi
8. Hafta  Ders Plan nedir? Etkili bir ders planının öğeleri
9. Hafta  Tasarlanmış matematik dersi örnek planlarının analizi
10. Hafta  Mikro öğrenme ile ilgili örneklerin sunumu ve bunların analizi
11. Hafta  Lise matematik programından seçilen kazanımları edindirecek öğretmen adayları tarafından geliştirilen ders planlarının sunumu ve analizi
12. Hafta  Lise matematik programından seçilen kazanımları edindirecek öğretmen adayları tarafından geliştirilen ders planlarının sunumu ve analizi
13. Hafta  Lise matematik programından seçilen kazanımları edindirecek öğretmen adayları tarafından geliştirilen ders planlarının sunumu ve analizi
14. Hafta  Lise matematik programından seçilen kazanımları edindirecek öğretmen adayları tarafından geliştirilen ders planlarının sunumu ve analizi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Matematik öğrenme, öğretme, ders tasarlama ve uygulama ile ilgili bütün kaynaklar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, sunum, grup çalışması,bilgisayar teknolojisi, beyin fırtınası,teşhis, problem çözme, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
6
30
 Uygulama
2
30
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
8
1
8
 Rapor hazırlama
8
1
8
 Sunu hazırlama
8
1
8
 Sunum
8
1
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X