GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I/MAT409M
Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ziya Argün
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik programlarını ve ilgili matematiksel kavramları analiz edebilirler
Matematik öğretim programlarındaki temel konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimini analiz ederler
Matematiksel problemleri sınıflandırabilirler ve bu sınıfların nerede ve ne zaman kullanılabileceğini karar verirler
Matematik yapma yöntemlerini örneklerle açıklayabilirler
Matematiği anlamanın ne olduğunu açıklayabilirler ve matematiği anlamanın matematik eğitimindeki önemini fark ederler
Kavram, kavram haritalari, kavram imajları ve kavram temsillerini örneklerle açıklayabiliriler ve gerektiğinde kullanabilirler
Matematik programlarında yer alan kazanımları kazandırmada kullanılabilecek etkili etkinlikler tasarlarlar ve uygularlar


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersten önce Eğitim Bilimlerine Giriş, Program Geliştirme, Ölçme ve Deperlendirme, Çocuk Gelişimi, Sınıf Yönetimi, Rehberlik gibi derslerin alınmas
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Öğretme ve öğrenme ile ilgili kuramlar
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin tanıtımı ve rutin bir dersin nasıl yapıldığı ile ilgili bir video kaydının izlenmesi
2. Hafta   Cumhuriyet devrinde matematik öğretimi ve Matematik öğretmeni yeterlilikleri ile ilgili bir sunum ;
3. Hafta  Matematik nasıl yapılır? Matematikte Anlamayı geliştirme
4. Hafta  Matematik eğitiminde temsillerin rolü, zihinsel modeller;
5. Hafta  Kavram, kavram imajı, modellemeler,
6. Hafta  Somut materyaller, gerçek hayat ve teknoloji yoluyla modellemeler;
7. Hafta  Matematiksel muhakeme, ispat, sezgi ve bunların matematik eğitimindeki rolü, Matematiksel düşünce
8. Hafta  Tüm çocuklara matematik öğretmek , Matematiğin öğrenilmesinde ve anlamşılmasında sık rastlanan güçlükler
9. Hafta  Matematik eğitiminde yaygın kullanılan öğretim ve öğrenim metotları ve bunlara örnekler
10. Hafta  Matematik eğitiminde yaygın kullanılan öğretim ve öğrenim metotları ve bunlara örnekler
11. Hafta   Etkinlik kavramının açıklanması ve Matematik derslerinde kullanılan uygun etkinliklere örnekler
12. Hafta  Etkinlik kavramının açıklanması ve Matematik derslerinde kullanılan uygun etkinliklere örnekler
13. Hafta  Matematiksel etkinliklerin hazırlanması ve kullanımı.
14. Hafta  Matematiksel etkinliklerin hazırlanması ve kullanımı.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Matematik öğrenme, öğretme, ders tasarlama ve uygulama ile ilgili bütün kaynaklar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, sunum, grup çalışması,bilgisayar teknolojisi, beyin fırtınası,teşhis, problem çözme, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
6
30
 Uygulama
2
30
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
7
1
7
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
7
1
7
 Sunum
7
1
7
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
107
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X