GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜME TEORİSİ VE TOPOLOJİ/MAT308A
Dersin Adı: KÜME TEORİSİ VE TOPOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Topolojik sürekliliği öğrenmeleri beklenir.
Metrik topolojiyi bilmeleri beklenir.
İrtibatlı uzayları yorumlayabilmeleri beklenir.
Kompakt uzay tanımını öğrenmeleri beklenir.
Yeni öğrenilen ile geçmiş bilgileri arasında ilişki kurmaları beklenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze eğitim biçiminde verilmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersten önce tek değişkenli analiz, çok değişkenli analiz ve soyut matematik derslerinin alınması gerekmektedir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Fonksiyonlar
2. Hafta   Sürekli fonksiyonlar
3. Hafta  Homeomorfizma
4. Hafta  Sürekli fonksiyonların özellikleri
5. Hafta   Metrik topoloji
6. Hafta   Metrik topoloji
7. Hafta  İrtibatlı uzaylar ve özellikleri
8. Hafta  Reel sayı doğrusunun irtibatlı alt kümeleri
9. Hafta   Ara değer teoremi
10. Hafta   Kompaktlık kavramı ve özellikleri
11. Hafta   Reel sayı doğrusunun kompakt alt kümeleri
12. Hafta  Maksmüm-minimum değer teoremi
13. Hafta  Limit nokta kompaktlık
14. Hafta   Dizisel kompaktlık
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Munkres, J. P., Topology a first Course, Prentice Hall, Inc.,1975 Aslım, G., Genel Topoloji, Ege Üniv, Fen Fak.,Yay. No: 109 Karaçay, T., Genel Toploloji, Karadeniz Teknik Üniv. Temel Bilimler Fakültesi Yay No: 73, Trabzon,1982. Kelly, J.L., General Topology, D. Van Nostrand Company, Inc., New York, 1955
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Açıklama, Soru-Yanıt, Tartışma, Araştırma, problem çözme
 -- STAJ / UYGULAMA
   2 ders saati problem çözülür.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X