GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OKLİDYEN GEOMETRİ/MAT306A
Dersin Adı: OKLİDYEN GEOMETRİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hasan Hüseyin UĞURLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~hugurlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hugurlu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geometrinin anlamını, trigonometrik çemberi, trigonometrik fonksiyonları ve geometrik yeri bilirler.
Bir üçgende kenarortay, yükseklik ve açıortayı bilir, ilgili temel teoremleri ispatlarlar.
İnversiyon kavramını örneklerle öğrenirler.
Dokuz nokta çemberini ve Fermat teoremini bilirler.
Simetri kavramını kullanarak süsleme ve örüntüler yaparlar.
Fraktal, prizma ve piramit kavramlarını bilirler ve özeliklerini öğrenirler.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geometrilerin kuruluşu
2. Hafta  Çember ve trigonometrik fonksiyonlar
3. Hafta  Sinüs, kosinüs ve tanjant kuralları
4. Hafta  Geometrik yerler ve uygulamaları
5. Hafta  Üçgende açıortaylar, yükseklikler ve kenarortaylar
6. Hafta  Bir üçgende çevrel, iç teğet ve dış teğet çemberleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  İnversiyon ve uygulamaları
9. Hafta  Dokuz nokta çemberi ve Fermat teoremi
10. Hafta  Simetri ve uygulamaları
11. Hafta  Örüntüler ve süslemeler
12. Hafta  Fraktallar
13. Hafta  Prizmalar
14. Hafta  Piramitler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  M. Yaglom ‘’ A simple non – Euclidean geometry and its physical basis’’ Springer-Verlag, New York.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
2
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X