GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CEBİRE GİRİŞ/MAT304A
Dersin Adı: CEBİRE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç Dr. Selami ERCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ercans
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ercans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halka cebirsel yapısını tanımlama,Halkaya örnek verir
Halkanın verilen bir alt kümesinin halka olduğunu gösterme.
İki halka arasında verilen bir fonksiyonun halka homomorfizması olduğunu gösterme
İdealler ve bölüm halkalarını belirleme
İzomorfizma teoremlerini ifade edebilir.
Tamlık bölgesinin kesiler cismini belirleme
Halka üzerinde tanımlaman polinomların halkasının özelliklerini belirleme
Cisim üzerinde tanımlanan polinomların cebirsel özelliklerini belirler ve polinomu sınıflandırır.
Polinomlar halkası üzerinde polinomun indirğenmeliğini, iki polinomun e.b.o.b ve e.k.o.k. belirler.
T.Ç.A.B. bölgelerine örnekler verir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  MAT105A,MAT106A
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halka Tanımı ve örnekler
2. Hafta  Althalkalar
3. Hafta  Homomorfizmalar, Bazı komutatif olmayan halka örnekleri
4. Hafta  İdealler
5. Hafta  Bölüm Halkaları
6. Hafta  İzomorfizma Teoremleri
7. Hafta   Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bir halka üzerinde tanımlanan polinomların halkası Değer homomorfizması
10. Hafta  Bir cisim üzerinde tanımlı polinomların cebirsel yapısı
11. Hafta  Polinomların indirgenmezliği ve Eisenestein indirgenmezlik kriteri
12. Hafta  Polinomlarda en büyük ortak bölen ve en küçük ortak katı belirleme
13. Hafta  Tektürlü çarpanlara ayırma bölgeleri Tek türlü çarpanlara ayırma bölgesi olmayan örnekler
14. Hafta   Öklid Bölgeleri, Gauss tamsayıları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders Notları , Notes,Cebir ,A. Osman Asar,A. ARIKAN, A. ARIKAN,A First Course in Abstract Algebra by J. B. Fraleigh,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
2
 Uygulama
1
2
 Projeler
1
2
 Pratik
1
2
 Quiz
1
2
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X