GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİFERENSİYEL GEOMETRİ/MAT305A
Dersin Adı: DİFERENSİYEL GEOMETRİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hasan Hüseyin UĞURLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~hugurlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hugurlu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğriler üzerinde tanımlanan Frenet çatısını, Frenet türev formüllerini, bu çatı ile ilgili düzlemleri, çemberleri ve küreleri bilirler.
Bazı özel eğrileri tanırlar.
Yüzey kavramını, normal vektörü ve teğet düzlemi öğrenirler.
Yüzeylerin özel sınıfı olan regle yüzeyleri ve özeliklerini bilirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Mat203A ve Mat204A dersleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eğriler teorisine giriş
2. Hafta  Yay parametreli eğriler ve parametre dönüşümü
3. Hafta  Bir eğrinin eğrilik fonksiyonu, eğrilik yarıçapı and eğrilik çemberi
4. Hafta  Burulma fonksiyonu, geometrik anlamı ve uygulamalar
5. Hafta  Bir eğrinin herhangi bir noktasındaki oskülatör, rektifiyan ve normal düzlemleri
6. Hafta  Değme teorisi, eğrilik küresi ve eğrilik ekseni Frenet türev formülleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Keyfi parametreli eğriler için Frenet formülleri
9. Hafta  Eğriliklerin geometrik anlamı ve uygulamalar
10. Hafta  Helix eğrileri ve küresel eğriler
11. Hafta  Bertrand eğrileri; İnvolüt ve evolüt eğrileri
12. Hafta  Diferansiyelllenebilir yüzeylere giriş
13. Hafta  Yüzeylerde parametre eğrileri, normal vektör ve teğet düzlem
14. Hafta  Doğrusal yüzeylerin formu ve örnekler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  M. P. Do Carmo Differential Geometry of Curvers and Surfaces, Prentice-Hall, New-Jersey, 1976. B. O’Neill Differential Geometry, Academic Pres, New
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
164
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X