GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CEBİRE GİRİŞ/MAT303A
Dersin Adı: CEBİRE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Selami ERCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ercans
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ercans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir küme üzerinde tanımlanan bağıntının ikili işlem ve bu kümenin bir grup olduğunu gösterebilme.
Bir grubun verilen bir alt kümesinin grup olduğunu gösterebilme.
Bir küme üzerinde tanımlanan permütasyon grubunu ve düzgün n-genlerin simetri grubunu belirleyebilme.
Permütasyonun tek ve çift olduğunu,yörüngesini belirleyebilme.
Devirli grupların özelliklerini sıralayabilme, verilen fonksiyonun homomorfizma olduğunu gösterebilme.
Verilen grup için kosetlerini yazabilme
Altgrubun normal altgrup olduğunu gösterebilme ve bölüm grubunu yazma.
İzomorfizma teoremlerini söyleyebilme.
Bir grubun bir küme üzerine etkisini ve sonuçlarını ifade edip uygulayabilme.
Grubun basitliğini gösterebilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  MAT105A,MAT106A
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İkili işlemler, Grup Tanımı ve Elemanter Özellikler,
2. Hafta  Alt gruplar
3. Hafta  Permütasyon grupları, Düzgün n-genin Simetri Grubu
4. Hafta  Yörünge ,Permutasyonlar, Tek ve Çift permutasyonlar
5. Hafta  Devirli Gruplar, Homomorfizmalar
6. Hafta  Kosetler ve Lagrange Teoremi
7. Hafta  Normal alt gruplar, Bölüm grupları
8. Hafta  Sınav
9. Hafta  İzomorfizma teoremleri
10. Hafta  İzomorfizma teoremleri
11. Hafta  Bir Grubun Bir Küme Üzerine Etkisi
12. Hafta  Burnside Teoremi ve Uygulamaları
13. Hafta  p- Grupları ve Sylow Teoremleri
14. Hafta  n >4 için An Basitliği.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Ders Notları , Notes,Cebir ,A. Osman Asar,A. ARIKAN, A. ARIKAN,A First Course in Abstract Algebra by J. B. Fraleigh,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
2
 Uygulama
1
2
 Projeler
1
2
 Pratik
1
2
 Quiz
1
2
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
20
1
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
20
1
20
 Diğer
20
1
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X