GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESLEKİ YABANCI DİL II/MAT214G
Dersin Adı: MESLEKİ YABANCI DİL II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe-İngilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet Arıkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler matematik eğitimi ile buldukları kaynakları tercüme ederek sınıflarında kullanabilirler.
Öğrenciler üniversitedeki derslerinde yabancı dili kullanabilirler
Temel düzeydeki yabancı bir dilde yazılmış akademik makaleleri okuyabilirler ve o dilde kısa paragraflar yazabililer.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilere ünversitede matematik eğitimi ile ilgili derslerde kullanılacak yabancı kaynaklı materyalleri tanıtmak.
2. Hafta  Matematik eğitiminde kullanılan terminolojilerin çalışılması.
3. Hafta  Sınıfta matematik etkinlik örneklerinin çalışılması.
4. Hafta  Sınıfta matematik etkinlik örneklerinin çalışılması.
5. Hafta  Sınıfta matematik etkinlik örneklerinin çalışılması.
6. Hafta  Sınıfta matematik ve matematik eğitimi ile ilgili internet tabanlı kaynakların çalışılması.
7. Hafta  Sınıfta matematik ve matematik eğitimi ile ilgili internet tabanlı kaynakların çalışılması.
8. Hafta  Vize sınavı.
9. Hafta  Matematik eğitimi ile ilgili temel makalelerin tanıtılması.
10. Hafta  Matematik eğitimi ile ilgili temel makalelerin tanıtılması.
11. Hafta  Matematik eğitimi ile ilgili temel makaleler üzerinde çalışılması.
12. Hafta  Matematik eğitimi ile ilgili temel makaleler üzerinde çalışılması.
13. Hafta  Matematik eğitimi ile yabancı dilde paragraf yazma çalışmaları.
14. Hafta  Matematik eğitimi ile İngilizce paragraf yazma çalışmaları.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Secilen değişik kaynaklar (kitap, multimedia, metinler vs)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Her derste öğrencinin aktif olduğu farklı teknikler.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
3
2
 Uygulama
2
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
8
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
7
1
7
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X