GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL FİZİK LAB./MAT212A
Dersin Adı: TEMEL FİZİK LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yasin ÜNSAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yunsal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yunsal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Laboratuvar çalışmalarında verilerin nasıl analiz edildiğini kavrar.
Bir iletkenin direncini ölçer.
Dirençleri seri ve paralel olarak bağlar.
Direncin bağlı olduğu faktörleri deney yolu ile kavrar.
Telli Köprü Yöntemi ile bilinmeyen direnci hesaplar.
Karşı Koyma Metodu ile bilinmeyen elektromotor kuvveti hesaplar.
Kalorinin mekanik eşdeğerini deney yolu ile kavrar.
Kirchoff Kuralları'nı deney yolu ile kavrar.
Manyetik alanı deney yolu ile kavrar.
Güvenli laboratuar ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders deney şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu FİZ210A dersinin almaktır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Laboratuvar Çalışmalarının Tanıtılması
2. Hafta  Deney 1: Direnç Ölçme, Seri ve Paralel Bağlama
3. Hafta  Deney 2: Direncin Bağlı Olduğu Faktörler
4. Hafta  Deney 3: Telli Köprü Yöntemi ile Direnç Ölçme
5. Hafta  Deney 4: Elektromotor Kuvvetin (EMK) Tayini
6. Hafta  Deney 5: Kalorinin Mekanik Eşdeğerinin Bulunması
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Deney 6: Kirchoff Kuralları
9. Hafta  Deney 7: Doğrusal Telden Geçen Akımın Oluşturduğu Manyetik Alan
10. Hafta  Deney 8: Akım Geçen Bir Tel Halkanın Merkezindeki Manyetik Alan
11. Hafta  Telafi Deneyleri
12. Hafta  Telafi Deneyleri
13. Hafta  Telafi Deneyleri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Temel Fizik (Elektrik) Deneyleri Kılavuzu
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Deneysel Metod
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
8
20
 Quiz
8
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
2
20
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X