GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL FİZİK/MAT210A
Dersin Adı: TEMEL FİZİK
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yasin ÜNSAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yunsal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yunsal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel elektriksel olayları açıklamak için yük modelini ve yükler arasındaki etkileşimi açıklamak için alan modelini kullanır.
Coulomb Yasası'nı bilir ve yükler arasındaki kuvveti hesaplamak için kullanır.
Bir ve birden fazla noktasal yükün oluşturduğu elektrik alanını hesaplar.
Elektriksel potansiyeli ve elektrik potansiyel enerjiyi tanımlar ve hesaplar.
Bir yüzeyden geçen elektrik akısını hesaplar ve Gauss Yasası'nı uygular.
Bir iletken boyunca akım olarak adlandırdığımız yük hareketinin nasıl ve niçin oluştuğunu kavrar.
Sığayı tanımlar, kondansatörlerin çalışma prensibini ve dielektrikleri bilir.
Doğru akım elektrik devrelerinde Ohm Yasası'nı uygular.
Karmaşık doğru akım elektrik devreleri için Kirchoff Kuralları'nı uygular.
Manyetik alanı kavrar ve Maxwell denklemlerini yorumlar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, Ders ve Kaynak Tanıtımı
2. Hafta  Coulomb Yasası
3. Hafta  Elektrik Alanı
4. Hafta  Gauss Yasası ve Uygulamaları
5. Hafta  Elektriksel Potansiyel
6. Hafta  Sığa ve Kondansatörler
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Akım ve Direnç
9. Hafta  Doğru Akım Devreleri
10. Hafta  Kirchhoff Kuralları ve Uygulamaları
11. Hafta  Manyetik Alan
12. Hafta  Manyetik Alanlar ile İlgili Uygulamalar
13. Hafta  Manyetik Alanın Kaynakları
14. Hafta  Maxwell Denklemleri ve Yorumları
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Serway-Beichner (2002). Fen ve Mühendislik İçin Fizik-I. Ankara: Palme Yayıncılık Genel Fizik II (Klasik Elektrik ve Manyetizma Teorisine Giriş, Edt. M.F.Taşar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
16
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X