GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ/MAT204A
Dersin Adı: ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ziya ARGÜN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uzayda bir bölgenin parçalanmasının ne anlama geldiğini bilir ve bu parçalanmaları kullanarak Riemann toplamları oluşturabilir
İntegral kavramını oluşturur ve özelliklerinin gerekçelerini ortaya koyar
Çok değişkenli fonksiyonların integrallerinin özel durumlarda ne anlama geldiğini ve günlük hayat ile ilişkisini fark eder.
Değişken değiştirmede dahil bölgeleri farklı koordinat sistemlerinde ifade eder ve genel bölgeler üzerinde verilen fonksiyonların integrallerini hesap
Eğri ve yüzey parçaları üzerindeki integrallerin doğru parçaları ve düzlem parçaları üzerindeki integrallerin bir genelleştirmesi olduğunu fark eder




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze ve matematik laboratuarında inceleme ve araştırmalar yoluyla yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersten önce Genel Matematik, Analitik Geometri Soyut MAtematik ve Liner Cebir derslerinin alınması gerekmektedir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin mahiyetinin açıklanması
2. Hafta  Çok değişkenli fonksiyonların integralinin tanımı
3. Hafta  Ardışık integral yardımı ile çok katlı integrallerin hesaplanması
4. Hafta  Bazı özel bölgeler üzerinde iki katlı integraller
5. Hafta  Bazı özel bölgeler üzerinde üç katlı integraller
6. Hafta  Kutupsal, Silindirik ve küresel koordinatlarda çok katlı integraller
7. Hafta  Bölge dönüşümleri ve integral hesaplamada değişken değiştirme
8. Hafta  Vektör değerli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev ve integral kavramları
9. Hafta  Yay uzunluğu, eğrisel integral yardımıyla alan heseplama
10. Hafta  Gradient, divergent ve vektör alan eğrisi kavramları,
11. Hafta  Eğrisel integrallerin yoldan bağımsızlığı,
12. Hafta  Gren Teoremi ve uygulamaları
13. Hafta  Yüzeylerin yönlendirilmesi ve yüzeyler üzerinde integral
14. Hafta  Curl ve Stokes Teoremi ve uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  James Steward; “ Multivariable Calculus”, Second Edition” Wilfred Kaplan ; “Advanced Calculus”, Fourth Edition
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Açıklama, Soru-Yanıt, Gösterme,Tartışma, Beyin Fırtınası Tanısal öğr, Kavram Haritası, Araştırma, teknoloji destekli, problem çözme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
144
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X