GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİTİK GEOMETRİ/MAT202A
Dersin Adı: ANALİTİK GEOMETRİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hasan Hüseyin UĞURLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~hugurlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hugurlu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uzayda kartezyen koordinatları öğrenirler.
Yüzey kavramını bilirler ve kuadrik yüzeyleri özeliklerine sınıflar.
Doğrusal ve dönel yüzeyleri bilirler ve aralarındaki farkı ifade edebilirler.
Uzayda koordinat dönüşümlerini ve uygulamalarını bilirler.
Silindirik ve küresel koordinatları tanımlayabilir ve uzaydaki uygulamalarını verebilirler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uzayda Dik Koordinatlar
2. Hafta  Yüzeylere giriş
3. Hafta  Elipsoid ve Küre
4. Hafta  Silindir ve Koni
5. Hafta  Tek ve İki kanatlı hiperboloidler
6. Hafta  Eliptik ve Hiperbolik paraboloidler
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Doğrusal yüzeyler
9. Hafta  Dönel yüzeyler
10. Hafta  Uzayda koordinat dönüşümleri
11. Hafta  Koordinat dönüşümleri ile yüzeylerin denklemlerinin basitleştirilmesi
12. Hafta  Euler açıları
13. Hafta  Silindirik koordinatlar
14. Hafta  Küresel Koordinatlar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Roads To Geometry by Edward C. Wallace and Stephen F. West. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ 07458
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
3
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
2
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
152
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X