GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL FİZİK LAB./MAT213A
Dersin Adı: TEMEL FİZİK LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yasin ÜNSAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yunsal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yunsal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Laboratuvar çalışmalarında verilerin nasıl analiz edildiğini kavrar.
Bir doğru boyunca hareket, hız ve ivmeyi deney yolu ile kavrar.
Sabit bir kuvvet etkisi ile hız değişmelerini deney yolu kavrar.
İvmenin kuvvet ve kütleye bağlılığını deney yolu ile kavrar.
Merkezcil kuvveti deney yolu ile kavrar.
Basit harmonik hareketi deney yolu ile kavrar.
Çekim potansiyel enerjisindeki değişmeleri deney yolu ile kavrar.
Bir itmedeki momentum değişmelerini deney yolu ile kavrar.
Merkezi olmayan çarpışmayı deney yolu ile kavrar.
Güvenli laboratuar ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Deney
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu MAT211A dersini almış olmaktır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Laboratuvar çalışmalarının Tanıtılması
2. Hafta  Deney 1: Bir Deneyin Analizi
3. Hafta  Deney 2: Bir Doğru Boyunca Hareket, Hız ve İvme
4. Hafta  Deney 3: Sabit Bir Kuvvet Etkisinde Hız Değişmeleri
5. Hafta  Deney 4: İvmenin, Kuvvet ve Kütleye Bağlılığı
6. Hafta  Deney 5: Serbest Düşme Hareketi
7. Hafta  Deney 6: Merkezcil Kuvvet
8. Hafta  Deney 7: Basit Harmonik Hareket
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Deney 8: Potansiyel Enerjide Değişmeler
11. Hafta  Deney 9: Bir İtmede Momentum Değişmeleri
12. Hafta  Deney 10: Merkezi Olmayan Çarpışma
13. Hafta  Telafi Deneyleri
14. Hafta  Telafi Deneyleri
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Temel Fizik (Mekanik) Deneyleri Kılavuzu
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Deneysel Metod
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
9
20
 Quiz
9
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
2
20
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X