GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL FİZİK/MAT211A
Dersin Adı: TEMEL FİZİK
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yasin ÜNSAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yunsal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yunsal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel bilginin nasıl üretildiğini ve bilimin doğasını bilir.
Fizik ve ölçme arasındaki ilişkiyi kavrar.
Vektörle ilgili işlemler yapar.
Bir ve iki boyutlu hareketi kavrar.
Hareket yasalarını bilir ve çeşitli problemlere uygular.
Dairesel Hareketi kavrar.
Newton Yasaları'nı dairesel harekete uygular.
İş ve enerjiyi tanımlar ve aralarındaki ilişkiyi kavrar.
Enerji türlerini tanımlar, enerjinin ve mekanik enerjinin korunumu yasalarını kavrar.
Çarpışma türlerini ve özelliklerini bilir ve Çizgisel Momentumun Korunumu Yasası'nı uygular.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, Ders ve Kaynak Tanıtımı
2. Hafta  Bilimin Doğası ve Fizik ve Ölçme Arasındaki İlişki
3. Hafta  Vektörler
4. Hafta  Tek Boyutlu Hareket
5. Hafta  İki Boyutlu Hareket
6. Hafta  Hareket Yasaları
7. Hafta  Dairesel Hareket ve Newton Kanunları’nın Diğer Uygulamaları
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  İş ve Enerji
10. Hafta  Potansiyel Enerji ve Türleri
11. Hafta  Korunumlu ve Korunumsuz Kuvvetler
12. Hafta  Mekanik Enerjinin Korunumu
13. Hafta  Çizgisel Momentumun Korunumu
14. Hafta  Çarpışma Türleri ve Özellikleri
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Serway-Beichner (2002). Fen ve Mühendislik İçin Fizik-I. Ankara: Palme Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X