GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
DİFERANSİYEL DENKLEMLER/MAT209A | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atıhan | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.gazi.edu.tr/asevgi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
asegi@gazi.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diferansiyel denklemlerin her sahada inşa edilebileceğinin ve çözümlerinin nasıl yapılacağının farkına varılır. Diferansiyel denklemler ve çözümleri ile ilgili bazı temel tanımlar ve terminoloji öğrenilir. Birinci dereceden diferansiyel denklem ile ilişkili yönü alanında görselleştirmek ve Euler yöntemi olarak bilinen çözümün bir sayısal yöntemi kullanab Doğrudan entegrasyon ile çözüm analitik yöntemleri kullanabilir, değişkenlerin ayrımı ve integrasyon çarpanı yöntemi. Homojen ikinci dereceden denklemleri çözmek mümkündür. Homojen olmayan lineer sabit katsayılı ikinci dereceden denklem çözümleri oluşturmak için genel bir yöntem belirlenir. Diferansiyel denklemler belli özelliklerine göre sınıflandırılır. Birinci mertebeden lineer ve belirli tipte lineer olmayan diferansiyel denklemleri çözülür ve çözümleri yorumlanır. Diferansiyel denklemler için eğim alanları ve çözüm eğrileri arasındaki ilişki öğrenilir. Fizik ve diğer bilimsel uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar için kesin ve nitel çözümler diferansiyel denklemler kullanılarak belirlenir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MAT 109A Tek Değişkenli Analiz ve MAT 110A Tek Değişkenli Anliz derslerinin daha önceden alınması tavsiye edilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W. R. Derrich, S. I. Grossman Elemantary Differential Equations, Addison-Wesley, Amsterdam, 1996. F. Ayres Theory and Problems Differential Equati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama-Alıştırma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YOK | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|