GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ/MAT203A
Dersin Adı: ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ziya Argün
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Verileri diziler ve seriler yardımıyla organize eder ve çıkarımlarda bulunur
Dizi ve seri kavramlarnını, bunların yakınsaklığını ve aralarındaki ilişkileri kurabilir.
Çok Değişkenli ve vektör değerli fonksiyonların limitini,sürekliliğini, kısmi türevlerini, tam diferansiyelini anlar ve geometrik olarak yorumlarlar
Bir fonksiyonun davranışını inceleyerek maksimum ve minimum değerlerini hangi noktalarda aldığını ve bu değerlerin ne olabilecğini tahmin ederler





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze ve pronlem çözme ve araştırmalar yoluyla yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersten önce Genel Matematik, Analitik Geometri Soyut Matematik ve Liner Cebir derslerinin alınması gerekmektedir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Tanıtımı
2. Hafta  Diziler ve seriler
3. Hafta  Yakınsaklık ve ıraksaklık
4. Hafta  Fonksiyon dizileri ve serileri
5. Hafta  Düzgün yakınsaklık ve Weierstrass M- tesi,
6. Hafta  Düzgün yakınsak dizi ve serilerin özellikleri
7. Hafta  Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramı
8. Hafta  Çok değişkenli fonksiyonların kısmi türevleri ve yüksek mertebeden türevler
9. Hafta  Kısmi türevlerin geometrik yorumları
10. Hafta  Çok değişkenli fonksiyonların tam diferansiyeli ve Jacobiyen matris,
11. Hafta  Tam diferansiyelin uygulamaları
12. Hafta  Kapalı ve ters fonksiyonlar
13. Hafta  Yöne göre türev ve özellikleri
14. Hafta  Lagrange çarpanları.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  James Steward; “ Multivariable Calculus”, Second Edition” Wilfred Kaplan ; “Advanced Calculus”, Fourth Edition
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Açıklama, Soru-Yanıt, Gösterme,Tartışma, Beyin Fırtınası Tanısal öğr, Kavram Haritası, Araştırma, teknoloji destekli, problem çözme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
20
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X