GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (KARİYER PLANLAMA)/TDE424G
Dersin Adı: SEÇMELİ (KARİYER PLANLAMA)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Halil Çeltik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/hceltik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hceltik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kariyeri ve kariyer planlamasının ne anlama geldiğini açıklar Alanında nasıl yükselebileceğini bilir.
İş fırsatlarının araştırır, değerlendirir ve uygun olanlarını seçer.
İş başvurusuyla ilgili özgeçmiş ve başvuru formu hazırlama gibi teknik bilgilere sahip olur ve uygulayabilir.
Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubunu yazabilir.
Mesleğine ait etik kuralları bilir.
Kendi kariyer planlamasını yapabilir.
Performans ve zaman yönetimini bilir.
Mesleği ile ilgili değişen sosyal ve yasal koşullan takip edebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kariyer nedir, kariyer planlama nedir?
2. Hafta  Kariyer geliştirme nedir?
3. Hafta  Üniversite ve MEB hiyerarşik yapısının tanınması; üst-üst ilişkileri
4. Hafta  Özgeçmiş, kapak yazısı, teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
5. Hafta  Özel sektörün mezunlarımızdan beklentileri
6. Hafta  Alan dışındaki iş fırsatlarının tanıtımı
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Lisans üstü eğitimi ve lisans üstü çalışma alanları ile ÖYP sisteminin tanıtımı
9. Hafta  Alanla ilgili yurt içinde ve dışında ne tür inceleme ve araştırmalar yapılmaktadır?
10. Hafta  Alanla ilgili yurt içinde ve dışında ne tür inceleme ve araştırmalar yapılmaktadır?
11. Hafta  Etkileyici iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülâkat teknikleri nelerdir?
12. Hafta  Mesleğin başarılı isimleriyle tanışma ve başarı hikâyeleri
13. Hafta  Mesleğin etik kurallar
14. Hafta  Performans ve zaman yönetimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kariyer Planlama El Kitabı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X