GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (YENİ TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ)/TDE517A
Dersin Adı: SEÇMELİ (YENİ TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ülkü GÜRSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/ugursoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ugursoy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanında uzmanlaşabilme
Alanın terminolojisini ve kaynaklarını bilme
Edebiyat bilgi ve teorilerini kavrayabilme
Alanın seçkin örneklerden hareketle metinleri çesitli açılardan inceleyebilme
Alanın konu, sekil ve türlerini tanıyabilme ve tanıtabilme
Alan araştırma ili ilgili kaynakları tanıma
Alanın problemlerini kavrayabilme ve problemlerine çözümler üretebilme
Alanın araştırma yöntem ve tekniklerini bilme ve uygulayabilme
Öğretim için uygun örnekleri seçebilme
Uygun eğitim-öğretim yöntemlerini bilme ve uygulayabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sınıfiçi anlatım ve araştırma ödevi
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yeni Türk Edebiyatı 1,2,3,4
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yeni Türk edebiyatı dersinin tanıtımı, kapsamı, kaynakları
2. Hafta  Yeni Türk edebiyatını inceleme yöntem ve teknikleri
3. Hafta  Yeni Türk edebiyatı incelemelerinde çagdas yaklasımlar ve teknoloji uygulamaları
4. Hafta  Çagdas fikir akımlarının edebiyata yansımaları
5. Hafta  Yeni Türk Edebiyatında tür, sekil ve üslup incelemeleri
6. Hafta  Yeni Türk Edebiyatında tür, sekil ve üslup incelemeleri
7. Hafta  Yeni Türk edebiyatında biyografi incelemeleri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Tiyatro incelemeleri
10. Hafta  Hikâye incelemeleri
11. Hafta  Hikâye incelemeleri
12. Hafta  Roman incelemeleri
13. Hafta  Roman incelemeleri
14. Hafta  Siir incelemeleri
15. Hafta  Siir incelemeleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kenan Akyüz,Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Siiri Antolojisi, Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Araştırma ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
6
3
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
71
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X