GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (HIZLI OKUMA)/TDE416G
Dersin Adı: SEÇMELİ (HIZLI OKUMA)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.M.Alemdar YALÇIN, Dr.Ferah BURGUL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~mayalcin/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/fburgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mayalcin@gazi.edu.tr, fburgul@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Okuma kavramı konusunda bilgi sahibi olur.
Öğrenci, okuma eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
Hızlı okuma kavramı konusunda bilgi sahibi olur.
Etkili ve hızlı okur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Okuma ve okuma becerisi
2. Hafta  Okumanın fiziksel unsurları
3. Hafta  Okumanın zihinsel unsurları
4. Hafta  Okuma eğitimi
5. Hafta  Okuma eğitimi kavramları ve uygulamaları
6. Hafta  Okuma eğitimi uygulamaları
7. Hafta  Okuma eğitimi uygulamaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Hızlı okuma
10. Hafta  Hızlı okumada kavramlar: Çabukluk, kavrama, beleme
11. Hafta  Okuma hızını etkileyen faktörler
12. Hafta  Hızlı okuma çeşitleri
13. Hafta  Metin türüne yönelik hızlı okuma uygulamaları
14. Hafta  Metin türüne yönelik hızlı okuma uygulamaları
15. Hafta  Metin türüne yönelik hızlı okuma uygulamaları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BALTAŞ Acar, Stres Altında Ezilmeden Öğrenmede Ve Sınavlarda Üstün Başarı, Remzi KAYALAN Meriç, Etkili ve Hızlı Okuma Sanatı, Alfa Basım Yayıncılık, 3. Baskı, Temmuz 1997, İstanbul. LEWİS Norman, How To Read Better and Faster, New York. OSTRANDER Sheila & Schroeder Lynn, Süper Öğrenme "Kolay Ve Hızlı Öğrenme Yöntemi", Çeviri Oya Alpar, Altın Kitapları,1. Basım, Mart 1995, İstanbul. ÖZSOY Yahya, Akçamete Gönül, Liseler İçin Hızlı Okuma Teknikleri, Ecem Yayıncılık, 1996, Ankara. RUŞEN Mustafa, Hızlı Okuyarak Anlama Ve Seçmeli Okuma Yöntemleri, Alfa Basım Yayıncılık, Ekim 1992, İstanbul. SCHEELE Paul, Photo Readıng, 1997, ABD. TEBLİĞLER DERGİSİ, 2483 Sayı, Aralık ,1997, Ankara. TELMAN Nursel, Etkin Öğrenme Yöntemleri, Epsilon Yayıncılık, 2. Basım, Ağustos 1998, İstanbul. TÜRKKAN Reha Oğuz, Anlayarak Çok Hızlı Okuma (Photo Reading), Alfa Basım Yayıncılık, 3. Baskı, Mart 1998, İstanbul. TÜRKKAN Reha Oğuz, Kolay Ve İyi Öğrenme Teknikleri, Alfa Basım Yayıncılık, Temmuz 1996, 1. Basım.c
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
7
49
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
85
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X