GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI)/TDE417A
Dersin Adı: SEÇMELİ (TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Hamiye Duran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/hamiye
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hamiye@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çevresine ilgi duyar.
Sosyal sorumluluk bilinci artar.
Tespit ettiği problemlere çözüm arar ve üretir.
Proje geliştirir ve yürütür.
Gerekiyorsa kaynak temin eder.
Kendi eğitimi ile ilgili alanlarda doğrudan çözüm sunar.
Grupla çalışma yeteneği gelişir.
İşbirliği yapma becerisi gelişir.
Yaratıcı düşünme becerisi gelişir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sosyal sorumluluk bilinci aşılamaya yönelik olduğu için çalışma ilgili alanda yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çalışma alanıyla ilgili bilgi verilir.
2. Hafta  Çalışma grupları belirlenerek, çalışma konuları tespit edilir.
3. Hafta  Çalışmalarla ilgili hedefler belirlenerek, çalışma konularıyla ilgili olmak üzere kişi veya kurumlar belirlenir.
4. Hafta  Alan çalışması başlatılır.
5. Hafta  Yürütülen çalışmayla ilgili /sorumlu kişi ve kişilere/ bilgi verilir ve değerlendirme yapılır, var ise karşılaşılan problemlerle ilgili çözüm öneriler
6. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
9. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
10. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
11. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
12. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
13. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
14. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
15. Hafta  Yapılan hizmetlerin değerlendirilmesi ve öneriler.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Topluma Hizmet uygulamaları,Pegem Akademi yayıncılık,Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
1
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X