GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (TİYATRO VE CANLANDIRMA)/TDE415A
Dersin Adı: SEÇMELİ (TİYATRO VE CANLANDIRMA)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Ferah BURGUL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fburgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fburgul@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretmen adayları, tiyatronun temel kavramlarını ve bu temel kavramların ¬fonksiyonlarını teorik ve pratik olarak bilir, Elde ettiği bilgiler ışığında
Tiyatronun tarihi gelişim sürecini bilmek. Okuma, yazma, dinleme, gözlem yapma, konuşma ve sözlü iletişimde tiyatronun önemini kavrayabilmek. Tiya







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tiyatro kavramı, Türk tiyatrosu ve bölümleri hakkında genel bilgiler. Tiyatro ve eğitim arasındaki ilişkiler
2. Hafta   Halk tiyatrosunun tanımı ve bölümlerinin (köy tiyatrosu, karagöz, meddah, ortaoyunu, kukla) açıklanması.
3. Hafta  Tiyatronun tarihsel gelişim süreci içinde, anlayışlar ve yönetmenlik uygulamaları. Çağdaş reji faaliyetleri
4. Hafta  Tiyatro teknikleri, sınıf içi tiyatro uygulamaları. Sahneleme teknikleri ve uygulamaları.
5. Hafta  Tiyatro ve yaratıcı drama arasındaki ilişkiler.
6. Hafta  Gözlemin canlandırmadaki etkileri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Dünya tiyatrosu
9. Hafta  Uzakdoğu tiyatrosu
10. Hafta  Türk Tiyatrosundaki gelişmeler
11. Hafta  Türk Tiyatrosundaki gelişmeler
12. Hafta  Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları
13. Hafta  Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları
14. Hafta  Diksiyon uygulamaları
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AND, Metin: (1978) “İlköğretimde Tiyatro”, Ankara, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, S. 7. ARCAN, İ. Galip: (1941) Tiyatro Diksiyon, Ankara. ÇALIŞLAR, Aziz: (1966) Çağdaş Tiyatro, İstanbul. DOD, Davit C.Cooke: (1958) Behind the Scenes in Television, Mead Company Newyork GERÇEK, Selim Nüzhet: (1942) Türk Temaşası, İstanbul, Kanaat Kitabevi. NUTKU, Özdemir: (1963) Modern Tiyatro Akımları I, Ankara; NUTKU, Özdemir: (1972) Dünya Tiyatrosu Tarihi, C. I-II, İstanbul, Remzi Kitabevi; NUTKU, Özdemir: (1976) Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Ankara, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları; NUTKU, Özdemir: (1989) Sahne Bilgisi, 3. bs. İstanbul Kabalcı Yayınları. ÖZERTEM, Tekin: (1992) Türkiye’de Çocuk Tiyatrosu, Eskişehir, Kültür Bakanlığı Yayınları. SEVENGİL, Refik Ahmet: (1966) Eski Türklerde Dram Sanatı, Ankara, Devlet Konservatuarı Yayınları. SEVİN, Nurettin:(1940) “Dramatik Duygu ve Çocuk” Türk Tiyatrosu, S. 112. T. COLE - H.K. CHINOY, Sahneye Koyma Sanat
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-yanıt, uygulama- alıştırma, dramatizasyon, rol oynama, rol içinde yazma,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
45
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
55
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X