GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE TÜRKÇESİ/TDE108A
Dersin Adı: TÜRKİYE TÜRKÇESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ayşen KILIÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~kilic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   akilic@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kelimeyi dış yapı ve iç yapı bakımından değerlendirmeyi öğrenir.
Hecenin yapısı ve önemini öğrenir.
Vurgu ve vurgunun önemini anlar.
Kelimenin kök ve eklerinin yapılarını ve özleliklerini öğrenir.
Yapım eklerini ve özelliklerini öğrenir.
Çekim eklerini ve özelliklerini öğrenir.
İsim, isim çekim ekleri ve özelliklerini öğrenir.
Fiil, fiil çekim ekleri ve özelliklerini öğrenir.
Öğrenilen eklerin kelime içinde tahlilini yapabilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kelime nedir?
2. Hafta  Ses yapısı ve şekil yapısı bakımından kelimeler
3. Hafta  Hece, yapısı ve özellikleri
4. Hafta  Kökler ve özellikleri
5. Hafta  Ekler ve özellikleri
6. Hafta  Yapım ekleri ve özellikleri ve uygulama
7. Hafta  Çekim ekleri ve özellikleri ve uygulama
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Fiil çekim ekleri ve özellikleri ve uygulama
10. Hafta  İsim çekim ekleri ve özellikleri ve uygulama
11. Hafta  Fiillerin birleşik çekimleri ve uygulama
12. Hafta  Sıfat filler ve uygulama
13. Hafta  Zarf filler ve uygulama
14. Hafta  Ana yardımcı fiili (i- fiili) ve uygulama
15. Hafta  Genel uygulama
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi; Tahsin Banguoğlu, Türkçenin Grameri; Haydar Ediskun, Türk Dil Bilgisi; Mehmet Hengirmen,Türkçe Dil Bilgisi, Zeynep Korkmaz, Türkiye Türkçesi Grameri,A.Caferoğlu , Türk Dili Tarihi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
8
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
79
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X