GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ/TDE104A
Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/aydemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydemir@gazi.edu.tr, yasaraydemir@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanın genel çerçevesini bilir
Veznin mantığını kavrar
Vezin çeşitlerini tanır
Veznin edebi metinlerdeki fonksiyonunu bilir
Vezin öğretim yöntemlerini bilir ve uygular
Edebi sanatların önemini bilir
Benzer metinlerde edebi sanatları bulur
Edebi sanatların metindeki işlevini bilir
Uygun örneklerle edebi sanatları öğretebilir
Vezin ve edebi sanat arasındaki ilişkiyi kavrar
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Eski Türk Edebiyatına Giriş 1
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Aruz kalıpları, kalıbı bulunan metinleri nesre çevirme ve şerh
2. Hafta  Edebî Sanatların Mahiyeti, Belâgat, Fesahat, Meânî
3. Hafta  Söz Sanatları: Mecazlar; Teşbih, İstiare
4. Hafta  Mecâz-ı mürsel, Kinaye
5. Hafta  Ta'riz, Teşhis ve İntak
6. Hafta  Anlamla İlgili Sanatlar: İham, Tevriye
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Tenasüp, Leff ü neşr
9. Hafta  Tecâhül-i Ârif, Hüsn-i Ta'lîl
10. Hafta  Tezat, Tekrîr, İstifham
11. Hafta  Telmih, İrsâl-i mesel, İktibas
12. Hafta  Sihr-i Helal
13. Hafta  Mübalağa, Nidâ
14. Hafta  Sözle İlgili Sanatlar: Cinas, Kalb, İştikak, Muamma ve Lügaz
15. Hafta  Diğer edebî sanatlar
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yekta Saraç, Belagat; Menderes Coşkun, Sözün Büyüsü Edebi Sanatlar; Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
8
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X