GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATINA GİRİŞ/TDE102A
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATINA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ayşe YÜCEL ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Aşık edebiyatı hakkında genel bilgi edinir
Aşık tarzı şiirlerin konuları hakkında bilgi edinir
Halk hikayesi ve halk hikayeciliği hakkında genel bilgi edinir
Tasavvufi şiiri öğrenir
Türk halk edebiyatından anlatıma bağlı türlerle ilgili genel bilgi edinir
Mit, mitoloji, Türk mitolojisi hakkında bilgi edinir
Destan hakkında bilgi edinir
Dede Korkut Hikayelerini öğrenir
Efsane ve masalı tanır
Destan,masal, efsane ve fıkra türlerini karşılaştırır
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Aşık edebiyatı hakkında genel bilgi
2. Hafta  Aşık tarzı şiirlerin konuları, aruzlu ve heceli türler hakkında bilgi
3. Hafta  Halk hikayesi ve halk hikayeciliği hakkında genel bilgi
4. Hafta  Tasavvufi şiirin (şekil, içerik)tanıtılması
5. Hafta  Türk halk edebiyatından anlatıma bağlı türlerle ilgili genel bilgi
6. Hafta  Mit, mitoloji kavramlarının açıklanması ve Türk mitolojisi ile ilgili bilgi
7. Hafta  Destan(epope) hakkında bilgi verilmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Dede Korkut Hikayeleri ile ilgili genel bilgi
10. Hafta  Dede Korkut Hikayeleri’nin metinler yoluyla tahlil edilmesi
11. Hafta  Efsane türünün tanıtılması
12. Hafta  Masalla ilgili bilgi verilerek örneklerle motif ve özelliklerinin anlatılması
13. Hafta  Destan, masal, efsane türlerinin kıyaslanması
14. Hafta  Destan, masal, efsane türlerinin kıyaslanması
15. Hafta  Fıkra türü hakkında bilgi Fıkra türü hakkında bilgi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fikret Türkmen, Âşık Garip Hikâyesi; Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları; Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi; Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı; Orhan Şa
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,Analiz, Sentez, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X