GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Gülcan ŞAHİNGÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sgulcan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sgulcan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci bu ders sonunda Türk inkılâbının özelliklerini bilir, diğer inkılâp hareketleri ile kıyaslar. Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini kavrar,








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin amacı, inkılâp ve inkılâpla ilgili kavramlar
2. Hafta  Türk inkılâbını hazırlayan sebepler, kurtarmaya yönelik yenilik hareketleri, Osmanlı Devletinin yıkılısı (sebepleri)
3. Hafta  I. Dünya Savası (sebepler), Osmanlı Devleti’nin savaşa girişi, Savasın cepheleri
4. Hafta  Osmanlı Devletini paylaşma projeleri, savasın sona ermesi ve yapılan anlaşmalar
5. Hafta  Milli mücadele dönemi, mütareke sonrası ülkenin durumu, azınlıkların faaliyetleri, Türk Milleti ve Cemiyetler
6. Hafta  Milli Mücadeleye hazırlık, Mustafa Kemal’ in İstanbul’daki faaliyetleri
7. Hafta  Mustafa Kemal ve Anadolu’ da milli mücadele, Samsun ve Havza faaliyetleri Amasya Genelgesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sivas Kongresi kararları, Amasya Protokolü, Temsil Heyeti, Ankara’ ya geliş, Misakı Milli’nin kabulü
10. Hafta  Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılısı, Askeri ve siyasi gelişmeler, bölgesel Mücadeleler, doğu cephesinde Ermenilerle mücadele
11. Hafta  I. ve II. İnönü, Kütahya, Eskişehir Muharebesi, Sovyet Rusya ve Afganistan’la ilişkiler
12. Hafta  Sakarya muharebesi ve Büyük Taarruz, Kars ve Ankara Anlaşmaları
13. Hafta  Mudanya Mütarekesi, Lozan anlaşması ve önemi
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Prof. Dr. Refik Turan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, 2. Prof. Dr. Azmi Süslü,Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
55
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X