GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ/TDE103A
Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/aydemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydemir@gazi.edu.tr, yasaraydemir@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanın terminolojisini ve kaynaklarını bilme
Alanında uzmanlaşabilme
Edebiyat bilgi ve teorilerini kavrayabilme
Edebî dönemleri tanıyabilme
Nazım şekillerini tanıyıp tanıtabilme
Nazım türlerini tanıyıp tanıtabilme
Nesir türlerini tanıyıp tanıtabilme
Alanıyla ilgili teorileri bilme ve uygulamalar yapabilme
Öğretim için uygun örnekleri seçebilme
Uygun eğitim-öğretim yöntemlerini bilme ve uygulayabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Divan edebiyatının nazım şekilleri
2. Hafta  Beyitlerden oluşan nazım şekilleri; kaside
3. Hafta  Gazel
4. Hafta  Mesnevî
5. Hafta  Kıt‘a, Müstezad, Rubâî, Tuyug
6. Hafta  Murabba, Terbi
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Muhammes, Tahmis, Tardiye
9. Hafta  Müseddes, Müsebba‘, Müsemmen, Mütessa‘, Muaşşer
10. Hafta  Terkîb-bend ve Tercî-bend
11. Hafta  Aruz vezni, Aruz terimleri
12. Hafta  Aruz kalıpları ve örnek çözümleri
13. Hafta  Aruz kalıpları ve örnek çözümleri
14. Hafta  Aruz kalıpları ve örnek çözümleri
15. Hafta  Aruz kalıpları ve örnek metin taktileri; genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Yakta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi belagat Haluk İpekten, Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Cemal Kurnaz-Halil Çeltik, Divan Şiiri Şekil Bilgisi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Sunum, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev Ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
8
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X