GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATINA GİRİŞ/TDE101A
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATINA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ayşe YÜCEL ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk halk edebiyatının genel özelliklerini öğrenir
Edebiyat, halkbilim, halk edebiyatı kavamlarını öğrenir
Halk bilim ve halk edebiyatının muhtevasını öğrenir
Halk bilim ve halk edebiyatının genel özelliklerini öğrenir
Halk bilim ve halk edebiyatının kaynaklarını öğrenir
Türk halk edebiyatının tasnifini yapar
Türk halk şiirini öğrenir
Mani, koşma, türkü gibi türleri öğrenir
Ağıt ve ninniyi öğrenir
Bilmece ve tekerlemeyi öğrenir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Çocuk Edebiyatı
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Edebiyatının ve Türk Halk Edebiyatının genel tasnifi
2. Hafta  Terimler (Edebiyat, halk, halk bilimi, halk edebiyatı)nın tanımı
3. Hafta  Türk Halk Bilimi ve Türk Halk Edebiyatının muhtevası ve tarihi gelişimi
4. Hafta  Türk Halk Bilimi ve Türk Halk Edebiyatının kaynakları
5. Hafta  Türk Halk Edebiyatı ürünlerinin genel özellikleri
6. Hafta  Türk Halk Edebiyatının tasnifi(Anonim, Aşık tarzı ve Tasavvufi) ve yer alan ürünlerin özellikleri
7. Hafta  Türk Halk Edebiyatının tasnifi(Anonim, Aşık tarzı ve Tasavvufi) ve yer alan ürünlerin özellikleri
8. Hafta  vize
9. Hafta  Halk şiirinde şekil ve tür
10. Hafta  Anonim ürünler, mani tarzının örneklerle tanıtılması
11. Hafta  Koşma (şekil ve içerik bakımından örneklerle verilmesi)
12. Hafta  Türkü (ezgi, yapı ve konularına göre tasnif yapılarak örneklerle anlatılması)
13. Hafta  Ağıt, ninni
14. Hafta  Bilmece
15. Hafta  Tekerleme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş P. N. Boratav, Folklor ve Edebiyat, 100 soruda Türk Halk Edebiyatı H. Dizdaroğlu, Halk Şiirinde Türler C.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, analiz, sentez, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
5
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X