GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ/TDE506M
Dersin Adı: ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Halil Çeltik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/hceltik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hceltik@gazi.edu.tr, halilceltik@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanın kapsam ve sınırlarının belirleyebilme
Araştırma, inceleme konularını belirleyebilme
Araştırma yöntemini belirleyebilme
Alanın kaynaklarını kullanabilme
Araştırma konusuyla ilgili verileri toplayabilme
Verileri değerlendirebilme
Sonuçları tartışabilme
Verileri sunabilme
Verileri raporlaştırabilme
Verileri yazabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik araştırma ve uygulama biçiminde işlenir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Alanın kapsam ve sınırlarının belirlenmesi
2. Hafta  Araştırma, inceleme, proje kavramları ve alan araştırmalarına uygulanması
3. Hafta  Araştırma, inceleme, proje kavramları ve alan araştırmalarına uygulanması
4. Hafta  Araştırma alanının belirlenmesi
5. Hafta  Araştırma konusunun belirlenmesi
6. Hafta  Araştırma yönteminin belirlenmesi
7. Hafta  Araştırma konusuyla ilgili çalışmaların gözden geçirilmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Araştırma konusuyla ilgili verilerin toplanması
10. Hafta  Araştırma konusuyla ilgili verilerin toplanması
11. Hafta  Araştırma konusuyla ilgili verilerin toplanması
12. Hafta  Verilerin sınıflandırılması, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
13. Hafta  Verilerin sınıflandırılması, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
14. Hafta  Sonuçların uygulanması
15. Hafta  Projenin değerlendirilip tamamlanması
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fuat Köprülü, Edebiyat Tarihinde Usül Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitülerinin Tez Yazım Yönergeleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma-Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X