GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM/TDE507M
Dersin Adı: PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bilal GÜNEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bgunes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bgunes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alan eğitiminde öğretim programı geliştirme süreçlerini, kavramları ve tanımları kavrar.
Öğretim programlarının uygulanmasında yaşanan temel sorunların farkına varır.
Farklı öğretim programlarının felsefesini kavrar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Alan eğitiminde öğretim programı geliştirme süreçleri, kavramlar ve tanımlar
2. Hafta  Öğretim programının incelenmesi
3. Hafta  Öğretim programlarının uygulanmasında yaşanan temel sorunlar
4. Hafta  Farklı öğretim programlarının felsefesi
5. Hafta  Eğitimde uygulanan temel öğretim programı desenleri
6. Hafta  Kazanımların Taksonomisi
7. Hafta  Öğretim ve planlamanın prensipleri, ders öğretim programını planlamanın önemi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Yıllık, ünite ve günlük plan geliştirme
10. Hafta   Konu seçimi ve organizasyonu için stratejiler
11. Hafta  Eğitimde yöntem ve stratejiler
12. Hafta  Öğretim materyali seçimi ve temel özellikleri
13. Hafta  Yaşam temelli yaklaşım, yaşam boyu öğrenme, gibi eğitiminde kullanılan yeni yaklaşımlar
14. Hafta  Öğretmen yeterlikleri
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Leyla Küçükahmet, Program Geliştirme ve Öğretim, Nobel Yayınları, Ankara 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X