GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATI/TDE501A
Dersin Adı: TÜRK DÜNYASI EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türk Dünyası Ed
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Dilek ERGÖNENÇ AKBABA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/dileker
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dileker@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Edebi dönemleri bilme
Alanın sınırlarını bilme
Uygun metin seçimi yapabilme
Uygun öğretim yöntem ve tekniklerini bilme ve uygulayabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  TDE503A Çağdaş Türk Lehçeleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkiye Edebiyatı ve Türk Dünyası Edebiyatı kavramları arasındaki iliskiler.
2. Hafta  Balkanlarda Türk edebiyatı
3. Hafta  Bulgaristan Türklerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlernden örnekler
4. Hafta  Bulgaristan Türklerinin edebiyatı
5. Hafta  Makedonya ve Kosova Türklerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
6. Hafta  Makedonya ve Kosova Türklerinin edebiyatı
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Batı Trakya (Yunanistan) Türklerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
9. Hafta  Batı Trakya (Yunanistan) Türklerinin edebiyatı
10. Hafta  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Türk edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
11. Hafta  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Türk Edebiyatı
12. Hafta  Irak Türkmenlerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
13. Hafta  Irak Türkmenlerinin edebiyatı
14. Hafta  Genel tekrar ve degerlendirme
15. Hafta  Genel tekrar ve degerlendirme
16. Hafta  Genel tekrar ve degerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akkoyunlu, Ziyat, Saatçı Suphi; Irak Muasır Türk ġairleri Antolojisi, Kültür Bakanlığı yayınları, Ankara, 1993; Ekrem Mehmet Ali; Bülbül Sesi &#
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
164
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X