GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ TÜRK EDEBİYATI/TDE406A
Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Alemdar YALÇIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~mayalcin/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mayalcin@gazi. edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ögretmen adayları, Çagdas Türk Edebiyatını eserler, dönemler ve yazarlar bakımından tanır.
Türkçenin en güzel örneklerinin tarih içindeki gelisme ve degismesini takip eder.
Dil-kültür edebiyat iliskisini ve bunların degisme ve gelismesinin birbirine etkisini bilir.
Devrini en iyi sekilde temsil eden yazarlarımızın edebi ürünlerindeki dil ve üslup özelliklerini kavrar.
Kazanımlarını Türk dili ve edebiyatı öğteriminde kullanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Drama, Tiyatro, Yeni Türk Edebiyatı 1,2,3
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1946'dan günümüze Türk Siiri
2. Hafta  Çagdas Türk Edebiyatını temsil eden sairler ve eserler
3. Hafta  Garip siiri
4. Hafta  Garip siiri
5. Hafta  Hisar sairleri
6. Hafta  Bagımsız siir
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Attila İlhan ve Türk siiri
9. Hafta  Toplumcu siir
10. Hafta  İkinci Yeniciler ve siirimizde yeni anlayıslar
11. Hafta  İkinci Yeni Siir örnekleri ve incelemeleri
12. Hafta  Günümüz Türk siiri
13. Hafta  Günümüz Türk siiri
14. Hafta  Günümüz Türk siirine çagdas yaklasımlar
15. Hafta  Günümüz Türk siirine çagdas yaklasımlar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Hasim, “Siir Hakkında Bazı Mülâhazalar”, Dergâh, nr. 8, 5 Agustos 1337/ 1921, s. 114. Ahmet Hâsim, Bize Göre, Gurebâhâne-i Laklakan, Frankfurt Seyahatnâmesi, M. E. B. , 8st. 1969. Ahmet HÂS8M, Bütün Siirleri, Haz.:Asım BEZ8RC8, 8st.,1985. Akalın, L. Sami; Mehmet Rauf/Hayatı, Sanatı, Eserleri, Varlık Yayınları, 1953. Akyüz, Kenan, Batı Tesirinde Türk Siir Antolojisi, Dogus Matbaacılık, Ank.1970. Akyüz.Kenan,Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri I,3.bs. AÜ DTCF yay.1979. BANARLI, Nihad Sâmi: Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, c. I-c.II, Milli Egitim Basımevi, 8stanbul, 1971.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
10
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X