GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I/TDE411M
Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.İsmet ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/icetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  icetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretim Yöntem ve teknikleri öğrenir
Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenir
Türk eğitim sistemini tanır
Türk edebiyatı müfredatını tanır
Dil-anlatım müfredatını tanır
Sözlü anlatım ve konuşma becerisi kazanır
Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenir
Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenir
Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenir
Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  derste pek çok yöntem kullanılır
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  öğretim ilke ve yöntemleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğretim Yöntem ve tekniklerin tanıtımı
2. Hafta  Öğretim Yöntem ve tekniklerin tanıtımı
3. Hafta  Türk Edebiyatı konu incelemesi
4. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
5. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
6. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
7. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Dil-Anlatım konu incelemesi
10. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
11. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
12. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
13. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
14. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
15. Hafta  Yöntem-tekniklerin uygulanması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1978;Yahya Akyüz, Türkiye’de Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Etkisi (1884-1940), Ankara 1978
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Pek çok yöntem kullanılmaktadır
 -- STAJ / UYGULAMA
  sunum hazırlama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X