GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK BİLİMİ/TDE409A
Dersin Adı: TÜRK HALK BİLİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Hamiye Duran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/hamiye
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hamiye@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Halk biliminin tarihçesi, tanımları, halk biliminin muhtevası , diger bilim dallarıyla münasebeti hakkında bilgiler verir.
Derleme metod ve teknikleri ile halk bilim teorileri hakkında bilgiler verir.
Türk halk kültürüne metodlu olarak yaklaşabilme ve halk kültürü ürünlerini sevme ve onlardan faydalanabilme becerisi gelistirir.
Öğrenci,halk, halk bilimi ile halk bilim arastırma yöntemlerini bilir, uygular, çıkarımlarda bulunur





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halk, halk bilimi kavramları
2. Hafta  Halk biliminin tarihçesi
3. Hafta  Halk biliminin araştırma alanları
4. Hafta  Halk biliminin diğer bilim dalları ile ilişkileri.
5. Hafta  Halk biliminin kaynakları
6. Hafta  Türk halk kültür ürünlerinin ortak ürünleri.
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Sahada folklor derleme metotları.
9. Hafta  Gözlem yoluyla derleme.
10. Hafta  Mülâkat yoluyla derleme.
11. Hafta  Anket ve diğer yollarla derleme.
12. Hafta  Folklor kuramları
13. Hafta  Folklor kuramları
14. Hafta  Folklor kuramları
15. Hafta  Folklor kuramları
16. Hafta  Folklor kuramları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Prof.Dr. Dursun Yıldırım,Türk Bitigi, Ankara,Prof.Dr. Pertev Naili Boratav,100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, 2stanbul,1969.____, Folklor ve Edebiyat I,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X