GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİHİ TÜRK LEHÇELERİ/TDE407A
Dersin Adı: TARİHİ TÜRK LEHÇELERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İsmet CEMİLOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/iscemil
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  iscemil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Harezm Türkçesinin özelliklerini bilir.
Harezm Türkçesiyle yazılmış eserleri tanır.
Çağatay Türkçesinin özelliklerini bilir.
Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserleri tanır.
Eski Anadolu Türkçesinin özelliklerini bilir.
Eski Anadolu Türkçesiyle yazılmış eserleri tanır.
Bu devrelerle ilgili yayınları bilir.
Türkçe eklerin gelişme seyrini bilir.
Türk Dilinin özelliklerini kavrar.
Türk Dilini kusursuzca kullanır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türkiye Türkçesi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dönemin genel özellikleri ve önceki dönemlerle karşılaştırma
2. Hafta  Harezm Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
3. Hafta  Harezm Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
4. Hafta  Harezm Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
5. Hafta  Harezm Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
6. Hafta  Harezm Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
7. Hafta  Harezm Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Çağatay Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
10. Hafta  Çağatay Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
11. Hafta  Çağatay Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
12. Hafta  Çağatay Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
13. Hafta  Çağatay Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
14. Hafta  Çağatay Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
15. Hafta  Çağatay Türkçesi (Dönemin özelliklerini yansıtan metinler)
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dönemlerle ilgili yazılı belgelerin tamamı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X