GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ TÜRK EDEBİYATI/TDE405A
Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Alemdar YALÇIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://w3.gazi.edu.tr/~mayalcin/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mayalcin@gazi. edu. tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ögretmen adayları, çagdas Türk edebiyatını eserler, dönemler ve yazarlar bakımından tanır.
Türkçenin en güzel örneklerinin tarih içindeki gelisme ve degismesini, bunların degisme ve gelismesinin birbirine etkisini bilir.
Dil ve kültür iliskisinin dil ve edebiyat ögretimindeki önemini kavrar.
Devrini en iyi sekilde temsil eden yazarlarımızın edebi ürünlerindeki dil ve üslup özelliklerini kavrar.
Ögrenciler, Çagdas Türk Edebiyatı sahasındaki hangi unsurların Türk dilinin ve edebiyatının ögretiminde nasıl kullanılabilecegine karar verir.
Kazanımlarını Türk dili ve edebiyatı öğretiminde kullanır.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Drama, Tiyatro, Yeni Türk Edebiyatı 1,2,3
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1946 yılına gelinceye kadar edebiyat hayatımız
2. Hafta  Romancılıgımıza açılan yeni kapılar
3. Hafta   Edebi anlayısların ideolojik çerçeveye bürünme çabaları
4. Hafta   Çagdas Türk Edebiyatını temsil eden yazarlar ve eserleri.
5. Hafta  Dönem sanatçılarının Türk toplumu üzerindeki etkileri
6. Hafta  Yabancı dillere çevrilen edebi eserlerimiz, çagdas Türk edebiyatının gelecegi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  1946 sonrası Türk romanı
9. Hafta  Dönemin romancıları ve eserlerinden örnekler
10. Hafta  Oguz Atay ve Tutunamayanlar
11. Hafta   Günümüz Türk romanı ve problemleri
12. Hafta  Günümüz Türk romanı ve problemleri
13. Hafta  Günümüz Türk romancılarından örnekler
14. Hafta  Günümüz Türk romancılarından örnekler
15. Hafta  Günümüz Türk romancılarına yeni yaklasımlar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  KAPLAN, Mehmet: KAPLAN, Mehmet: Türk Edebiyatı Üzerine Arastırmalar 1,2,3, Dergâh Yayınları, 2stanbul, 1976, 1987; KAPLAN, Mehmet: Türk Edebiyatı Üzerine Arastırmalar 3 Tip Tahlilleri, Dergâh Yayınları, 2stanbul,1885; MARD2N, Serif: Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895/1908, 2letisim Yayınları, 2stanbul, 1983; Mehmet Kaplan'a Armagan, Dergâh Yayınları, 2stanbul, 1984. ; ÖZKIRIMLI, Atilla, Ahmet Hâsim, 2st., 1975, s.10; Parla, Jale, Don Kisottan Bugüne Roman, 2stanbul: 2000. ; TANPINAR, Ahmet Hamdi: !9. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, 5. bs.,Çaglayan Yayınları. 2stanbul, 1982; TANPINAR, Ahmet Hamdi: Edebiyat Üzerine Makaleler, 2. bs., Hazırlayan: Zeynep Kerman, Dergâh Yayınları, 2stanbul, 1977. ; TURAL, Sadık Kemal: Edebiyat Bilimine Katkılar, Ecdâd Yayınları, Ankara, 1993. ;
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
10
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X