GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATI/TDE401A
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İsmet ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/icetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  icetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mit ve destan gibi türleri tanır
Mitin tanımını ve özelliklerini öğrenir
Mit metinlerini inceler
Destanın tanımını ve özelliklerini öğrenir
Destan metinlerini inceler
Battalname tanımını ve özelliklerini öğrenir
Danişmendname tanımını ve özelliklerini öğrenir
Saltukname tanımını ve özelliklerini öğrenir
Dede Korkut hikayelerini öğrenir
Dede Korkut hikayelerinin özelliklerini öğrenir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Mitoloji
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mit ve mit araştırmaları
2. Hafta  Mit metinleri incelemeleri
3. Hafta  Destan, genel bilgiler.
4. Hafta  Destanî dönem Türk Toplum yapısı
5. Hafta  Destanî dönem Türk Toplum yapısı
6. Hafta  Destan metni incelemeleri
7. Hafta  Destan metni incelemeleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Orta Dönem Türk Destanları, genel bilgiler ve örnekler.
10. Hafta  Battal-nâme
11. Hafta  Dânişmend-nâme
12. Hafta  Saltuknâme
13. Hafta  Saltuknâme
14. Hafta  Dede Korkut
15. Hafta  Dede Korkut
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bahaeddin ÖGEL, Türk Mitolojisi; Muharrem ERGİN, Dede Korkut Kitabı; Karl Reichl, Türk Boylarının Destanları; Zeki Velidi TOGAN, Oğuz Destanı,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, analiz, sentez, uygulama-alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
1
4
4
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X