GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ TÜRK EDEBİYATI/TDE306A
Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Abülkadir HAYBER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hayber
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hayber@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1908’den sonraki Türkçülük fikri ve edebiyattaki temsilcilerini öğrenir.
Türkçlük hareketinin önde gelen isimlerinin eserleri ve edebî kişiliklerini tanır, bilir.
Dönemin şair ve yazarlarını, eserlerini ve devirlerini değerlendirir.
Cumhuriyetin ilk yıllarına kadar önde gelen sanatçıların hayatı, edebî kişiliği ve belli başlı eserlerini bilir ve öğrenir.
Metin tahlil ve tetkinini öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yeni Türk Edebiyatı 1-2, Dünya Edebiyatları
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1908’den sonraki fikir akımlarından Türkçülük düşüncesinin edebiyata yansıması.
2. Hafta   Mehmet Emin Yurdakul’un hayatı, sanatı ve eserleri.
3. Hafta   Yurdakul'un Türkçe Şiirler”in önemi ve yeri; “Anadoludan Bir Ses yahut Cenge Giderken”
4. Hafta  Ziya Gökalp: Hayatı, sanatı ve fikirleri. “Türkçülüğün Esasları” isimli eserinden hareket edilerek görüş ve düşüncelerinin Cumhuriyet Türk
5. Hafta   Gökalp'in manzum eserleri ve düşünceleri arasındaki ilişkiler
6. Hafta  Halk Edebiyatına yönelişler ve Rıza Tevfik Bölükbaşı, eserlerinden örnekler
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Hikâye ve romanda “Millî Edebiyat Akımı”nın öncüleri: Ebubekir Hazım Tepeyran ve Küçük Paşa
9. Hafta  Ahmet Hikmet Müftüoğlu: Çağlayanlar, Gönül Hanım
10. Hafta  Millî Edebiyat Akımı. Genç Kalemler Dergisi ve Yeni Lisan. Millî Edebiyat Akımının getirdikleri ve Ömer Seyfettin
11. Hafta  Hikâye ve romanda Anadolu’ya yöneliş. Refik Halit Karay ve Memleket Hikâyeleri
12. Hafta  Hikâye ve romanda Anadolu’ya yöneliş ve Millî Mücadele. Yakup Kadri Karaosmanoğlu; Ankara ve Yaban
13. Hafta  Halide Edip Adıvar: Sinekli Bakkal ve Vurun Kahpeye
14. Hafta  Reşat Nuri Güntekin: Çalıkuşu ve Yaprak Dökümü.
15. Hafta  Millî Edebiyat Akımında şiir ve “Beş Hececiler” Cumhuriyet yıllarında Türk şiirinde yönelişler. Faruk Nafiz Çamlıbel: Yön değiştirmenin ş
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akıncı, Gündüz; “Türk Romanında Köye Doğru, DTCF. yayınları, Ankara, 1961; Akyüz, Kenan; “Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri”, DTCF. yayınları, Ankara,1975; Akyüz, Kenan; “Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi”, 3. Baskı, Ankara, 1970; Akı, Niyazı; “Yakup Kadri Karaosmanoğlu”, İstanbul, 1960; Aktaş, Şerif; “Refik Halit Karay”, Kültür Bakanlığı yay., Ankara, 1986; “Yakup Kadri Karaosmanoğlu”, Kültür Bakanlığı yay., Ankara, 1987. ; Alangu, Tahir; “Cumhuriyetten Sonra Hikâye ve Roman”, İstanbul, 1965; “Ömer Seyfettin: Ülkücü Bir Yazarın Romanı”, İstanbul, 1968; Banarlı, Nihat Sami; “Resimli Türk Edebiyatı Tarihi”, MEB. yayınları, İstanbul 1971-1976; Beyatlı, Yahya Kemal; “Kendi Gökkubbemiz”, MEB. yayınları, İstanbul; Buğra, Tarık; “Küçük Ağa” MEB. yayınları, İstanbul; Çamlıbel, Faruk Nafiz; “Han Duvarları”, MEB. yayınları, İstanbul; Dıranas, Ahmet Mu
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi, araştırma projesi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
12
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
145
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X