GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ TÜRK EDEBİYATI/TDE304A
Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cemal KURNAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/ckurnaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ckurnaz@gazi.edu.tr, cemal.kurnaz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanın terminolojisini ve kaynaklarını bilme
Alanında uzmanlaşabilme
Edebiyat bilgi ve teorilerini kavrayabilme
Edebî dönemleri tanıyabilme
Dönemin önde gelen sanatçılarını ve eserlerinin özgün örneklerini tanıyıp tanıtabilme
Nazım şekillerini tanıyıp tanıtabilme
Nazım türlerini tanıyıp tanıtabilme
Alanıyla ilgili teorileri bilme ve uygulamalar yapabilme
Öğretim için uygun örnekleri seçebilme
Uygun eğitim-öğretim yöntemlerini bilme ve uygulayabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sınıfta işlenir, öğrencilere ev ödevi verilir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Eski Türk Edebiyatı 1-2, Osmanlı Türkçesi 1-2
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fuzûlî hayatı, sanatı, eserleri
2. Hafta  Fuzûlî'nin şiirlerinden örnekler ve şerhleri
3. Hafta  Fuzûlî'nin şiirlerinden örnekler ve şerhleri
4. Hafta  Fuzûlî'nin şiirlerinden örnekler ve şerhleri
5. Hafta  Yahyâ Bey hayatı, sanatı, eserleri
6. Hafta  Yahyâ Bey'in şiirlerinden örnekler ve şerhleri
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Yahyâ Bey'in şiirlerinden örnekler ve şerhleri
9. Hafta  Yahyâ Bey'in şiirlerinden örnekler ve şerhleri
10. Hafta  Rûhî hayatı, sanatı, eserleri
11. Hafta  Rûhî'nin şiirlerinden örnekler ve şerhleri
12. Hafta  Rûhî'nin şiirlerinden örnekler ve şerhleri
13. Hafta  Rûhî'nin şiirlerinden örnekler ve şerhleri
14. Hafta  16.yy.ın diğer şairleri
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Atilla Şentürk, Eski Türk Edebiyatı Tarihi Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi Cemal Kurnaz, Eski Türk Edebiyatı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
147
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X