GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATI/TDE302A
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ali YAKICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yakici/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yakici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
19. yüzyılın âşık okullarını öğrenir
Âşık Emrahı tanır
Aşık Dertliyi tanır
Aşık Seyraniyi tanır
Sille âşık okulları ve Sururiyi öğrenir
Sille âşık okulları ve Sururiyi öğrenir
Âşık Şem’iyi tanır
20. yüzyılda Âşık edebiyatının genel durumunu ve temsilcilerini tanır
Âşık Veysel’in şiirlerinin şekil ve içerik bakımından incelenmesini yapar
Âşıklar etrafında oluşan halk hikayelerini tanır, incelemeler yapar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  19. yüzyılın âşık okulları.
2. Hafta  Âşık Emrah.
3. Hafta  Âşık Dertli
4. Hafta  Âşık Seyrani
5. Hafta  Sille âşık okulları ve Sururi.
6. Hafta  Sille âşık okulları ve Sururi.
7. Hafta  Âşık Şem’i.
8. Hafta  Vize
9. Hafta  20. yüzyılda Âşık edebiyatının genel durumu ve temsilcileri
10. Hafta  Âşık Veysel’in şiirlerinin şekil ve içerik bakımından incelenmesi
11. Hafta  Âşıklık geleneği ve temsilcilerinin geleceği.
12. Hafta  Halk hikayesi anlatma geleneği ve hikaye anlatıcıları.
13. Hafta  Âşıklar etrafında oluşan halk hikayeleri.
14. Hafta  Halk hikayelerini inceleme yöntemleri
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fuat Köprülü, Türk Saz Şairleri, Ankara 2004. Fuat Köprülü, Edebiyat Araştırmaları, Ankara 1986. Umay Günay, Âşık Tarzı Türk Şiiri ve Rüya Motifi, Ankara 1987.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
1
6
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X