GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI/TDE311M
Dersin Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ayşe YÜCEL ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretim, eğitim, öğretim teknolojisi ile ilgili kavramları tanır
Öğretim sürecini planlar
Öğretim araç-gereçlerini tanır
Öğretim araç-gereçlerini seçer
Türk edebiyatı müfredat programını kavrar
Dil-Anlatım müfredat programını kavrar
Öğretim sürecinde uygun materyal seçmeyi öğrenir
Öğretim sürecinde uygun materyal kullanmayı öğrenir
Materyaller hazırlayarak sunumlar yapmayı öğrenir
Materyaller hazırlayarak sunumlar yapmayı öğrenir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğretim, eğitim, öğretim teknolojisi ile ilgili kavramların açıklanması
2. Hafta  İletişim ve öğeleri hakkında bilgi, iletişimin sağlanması için gerekli olan ortam
3. Hafta  Öğretim analizinin yapılması
4. Hafta  Öğretim sürecinin planlanması
5. Hafta  Öğretim araç-gereçlerinin tanıtılması ve seçimi
6. Hafta  Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 9, 10, 11, 12. sınıf programlarının tanıtılması ve materyallerin kullanımı
7. Hafta  Seçilen materyallerin uygulamalı olarak kullanımı
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Öğrencilerin öğretimde konulara uygun seçtikleri materyallerin uygulamalı olarak kullanılması
10. Hafta  Öğrenci sunumları
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumlarının genel değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  H. İbrahim Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, C. Alkan, Eğitim Teknolojisi; A. Ergin, Öğretim Teknolojisi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ders materyali hazırlamak
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X