GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ TÜRK EDEBİYATI/TDE305A
Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Abülkadir HAYBER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hayber
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   hayber@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fecr-i Âti ve1908’den sonraki Fikir akımlarının edebiyattaki temsilcilerini bilir.
Dönemin önde gelen sanatçılarını tanır.
Fecr-i âti'den 1920'lere kadar olan edebi dönemdeki değişim ve gelişimi takip eder.
Dönemi devir-şahsiyet ve eser üçgeninde tanıt ve öğrenir.
Dönemdeki önemli isimleri ve eserlerini bilir.
Dönemdeki yazar ve şarilerin edebî kişiliklerini öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yeni Türk Edebiyatı 1-2, Dünya Edebiyatları
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fecr-i Âti topluluğunun sanat anlayışı ve Ahmet Haşim, A.Haşim’in hayatının eserlerine yansıması
2. Hafta  A.Haşim’in ilk şiirleri ve Göl Saatleri
3. Hafta  O Belde, Yollar, Zulmet, Bir Günün Sonunda Arzu, son şiirleri vb.,
4. Hafta  Haşim’in nesirleri
5. Hafta  Yahya Kemal Beyatlı’nın hayatının eserlerine yansıması
6. Hafta  Kendi Gök Kubbemiz, Eski Şiirin Rüzgârıyla isimli eserlerindeki şiirlerden seçmeler
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Y.Kemâl’in nesirleri,
9. Hafta  Metin tetkiki ve tahlili
10. Hafta  Metin tetkiki ve tahlili
11. Hafta  1908’den sonraki belli başlı fikir akımlarının edebiyata yansıması ve belli başlı temsilcileri
12. Hafta  1908’den sonraki belli başlı fikir akımlarının edebiyata yansıması ve belli başlı temsilcileri
13. Hafta  İslamcılık akımı ve Mehmet Âkif Ersoy
14. Hafta  Safahat’tan örnekler
15. Hafta  Metin tetkiki ve tahlili
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ; Akıncı, Gündüz; “Türk Romanında Köye Doğru, DTCF. yayınları, Ankara, 1961; Akyüz, Kenan; “Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri”, DTCF. yayınları, Ankara,1975; Akyüz, Kenan; “Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi”, 3. Baskı, Ankara, 1970; Akı, Niyazı; “Yakup Kadri Karaosmanoğlu”, İstanbul, 1960; Aktaş, Şerif; “Refik Halit Karay”, Kültür Bakanlığı yay., Ankara, 1986. “Yakup Kadri Karaosmanoğlu”, Kültür Bakanlığı yay., Ankara, 1987. ; Alangu, Tahir; “Cumhuriyetten Sonra Hikâye ve Roman”, İstanbul, 1965; “Ömer Seyfettin: Ülkücü Bir Yazarın Romanı”, İstanbul, 1968; Banarlı, Nihat Sami; “Resimli Türk Edebiyatı Tarihi”, MEB. yayınları, İstanbul 1971-1976; Beyatlı, Yahya Kemal; “Kendi Gökkubbemiz”, MEB. yayınları, İstanbul; Buğra, Tarık; “Küçük Ağa” MEB. yayınları, İstanbul; Çamlıbal, Faruk Nafiz; “Han Duvarları”, MEB. yayınları, İstanbul;
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
1
6
6
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X