GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATI/TDE301A
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç Dr. Ali Yakıcı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yakici/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yakici@gazi.edu.tr •yakici@gazi.edu.tr •yakici@gazi.edu.tr yakici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ozanlık Geleneğini tanır.
16. yüzyıla kadar ozanlık geleneği içinde yer alan temsilcileri öğrenir.
Âşık edebiyatı’nın doğuşunu hazırlayan kültürel unsurları öğrenir.
Âşık edebiyatını oluşturan türlerin genel özelliklerini kavrar.
Âşık Köroğlu ve şiirlerini tanır, inceler.
Karacaoğlanı tanır.
17.yüzyılda gelişen Âşık edebiyatını öğrenir.
Âşık Gevheriyi tanır,şiirlerini inceler.
Aşık Ömeri tanır, şiirlerini inceler.
18. yüzyılda gelişen Âşık edebiyatını tanır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ozanlık Geleneğinin doğuşunda etkili olan mitolojik unsurlar.
2. Hafta  16. yüzyıla kadar ozanlık geleneği içinde yer alan temsilciler.
3. Hafta  Âşık edebiyatı’nın doğuşunu hazırlayan kültürel unsurlar.
4. Hafta  Âşık edebiyatını oluşturan türlerin genel özellikleri.
5. Hafta  16. yüzyılda Türkiye’de gelişen Âşık edebiyatı
6. Hafta  Âşık Köroğlu ve şiirlerinin incelenmesi.
7. Hafta  Âşık Köroğlu ve şiirlerinin incelenmesi.
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Karacaoğlan.
10. Hafta  17. yüzyılda gelişen Âşık edebiyatı.
11. Hafta  Âşık Gevheri.
12. Hafta  Âşık Ömer
13. Hafta  18. yüzyılda Âşık edebiyatı
14. Hafta  Levni ve Mecnuni
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fuat Köprülü, Türk Saz Şairleri, Ankara 2004. Fuat Köprülü, Edebiyat Araştırmaları, Ankara 1986. Umay Günay, Âşık Tarzı Türk Şiiri ve Rüya Motifi, Ankara 1987.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
123
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X