GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SINIF YÖNETİMİ/TDE214M
Dersin Adı: SINIF YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Asım Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve yaklaşımların felsefesini bilme, öğrenci davranışlarını etkileyen etmenlerin farkında olma ve bunlara karşı str








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders amaç ve hedeflerinin açıklanması, önbilgilerin yoklanması ve sınıf yönetimi temel yaklaşımlarına giriş
2. Hafta  Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarının verilmesi
3. Hafta  Öğrenci davranışlarını etkileyen temel faktörler sosyal faktörler psikolojik faktörler gelişimsel faktörler
4. Hafta  Sınıf içi kurallar okul ve sınıfta kuralların önemi sınıf içi kuralların geliştirilmesi ve uygulanması
5. Hafta  Öğrenme öğretme ortamının düzenlenmesi sınıf ortamının değişkenleri fiziksel ortamın düzenlenmesi
6. Hafta  Sınıf içi iletişim- iletişim süreci ve öğeleri iletişim engelleri etkili iletişim yolları
7. Hafta  Motivasyon, motivasyon kuramları sınıf içi motivasyon kuramları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Sınıf içi ve ev ödevlerinin yönetimi ev ödevlerinde etkililiği artırma yolları, ev ödevi verilirken dikkat edilecek noktalar ev ödevlerinin kontrolü
10. Hafta  Öğrenci davranışlarının yönetimi eğitim öğretimi olumsuz etkileyen öğrenci davranışlarının niteliği istenmeyen davranışları giderme yolları
11. Hafta  Sınıfta zaman yönetimi öğretimsel zaman yönetimi, bekleme zamanı, geçişler
12. Hafta  Okul veli ilişkileri aile tipleri veli beklentileri işbirlikçi veli-öğretmen etkileşimini artırma yolları
13. Hafta  Öğrenciler arası çatışmaların çözümlenmesi okul ve sınıfta çatışma nedenleri problem çözme ve arabuluculuk
14. Hafta  Konu tekrarı ve dersin genel değerlendirmesi
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aksoy, N. (2001). ‘Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modellerinin Dayandığı Temel Yaklaşımlar’. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
59
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X