GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ TÜRK EDEBİYATI/TDE206A
Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Metin Kayahan ÖZGÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kozgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kozgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dönemin siyasi, sosyal, kültürel ve fikri yapısını tespit eder.
Servet-i Fünun'un önemli şahsiyetlerini bilir.
Bu dönemde yazılan önemli eseleri inceler.
Dönemin eserleri üzerindeki batı tesirini tespit eder.
Fecr-i Ati dönemini, önemli isimlerini, eserler üzerinden tanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yeni Türk Edebiyatı 1-3, Dünya Edebiyatları
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Servet-i Fünun şiirinin ilkeleri, yenilikleri, Batılı kaynakları
2. Hafta  Servet-i Fünun şiirinin ilkeleri, yenilikleri, Batılı kaynakları
3. Hafta  Cenap Şehabettin’in şiiri (seçilmiş 10 şiir üzerinde metin incelemesi)
4. Hafta  Tevfik Fikret’in şiiri (Rübab-ı Şikeste’den seçilmiş 10 şiir üzerinde metin incelemesi)
5. Hafta  Ali Ekrem’in şiiri (Zılâl-i İlham’dan seçilmiş 5 şiir üzerinde metin incelemesi) Süleyman Nazif’in şiiri (5 şiir üzerinde)
6. Hafta  Servet-i Fünun’un ikinci dereceden öneme sahip diğer şairleri hakkında toplu değerlendirme
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Faik Âli’nin şiiri (Fânî Tesellîler’den seçilmiş 5 şiir üzerinde metin incelemesi)
9. Hafta  Celâl Sahir’in şiiri (Beyaz Gölgeler’den seçilmiş 5 şiir üzerinde metin incelemesi)
10. Hafta  Fecr-i Âtî Encümeni, Fâik Âli ve Celâl Sahir’le bağlantısı, tarihçesi
11. Hafta  Fecr-i Âtî’nin beyannâmesindeki prensipler, şiirinin genel çizgisi
12. Hafta  Ahmed Haşim’in Fecr-i Âtî dönemi şiiri (10 şiir üzerinde)
13. Hafta  Tahsin Nahid’in edebî şahsiyeti ve şiiri (10 şiir üzerinde)
14. Hafta  Fecr-i Âtî’nin diğer şairleri, roman ve hikâyesi
15. Hafta  Fecr-i Âtî tiyatrosu
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bilge Ercilasun, Servet-i Fünun’da Edebî Tenkid; Cahit Kavcar, Batılılaşma Açısından Servet-i Fünun Romanı; Hasan Akay, Servet-i Fünun Şiir Estetiği; Cafer Şen, Fecr-i Âtî Encümeni.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
143
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X