GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATI/TDE202A
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Mustafa TATCI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/tatci
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tatci@gazi.edu.tr, tatci@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Edebiyat tarihini kavratılması
Edebi terminolojiyi kavraması
Edebi dönemleri tanıması
İlk Türk mutasavvıflarını tanıması
Metin şerhininin öğretimi ve uygulaması
Nazım ve nesir türlerinin öğretilmesi
Edebi akımların öğretilmesi
Mutasavvıfların dile katkılarının öğretilmesi
Öğretim yöntem ve tekniklerinin öğretimi ve uygulanması
Alanla ilgili promlemleri tanıması ve çözümler üretebilmesi
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk Halk Edebiyatına Giriş
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yunus Emre
2. Hafta  Yunus Emre okulu
3. Hafta  Ahi Evren ve Edebiyatımızda Ahîlik
4. Hafta  Nasreddin Hoca
5. Hafta  Kaygusuz Abdal
6. Hafta  Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatının yeri ve önemi
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Hacı Bayram-ı Veli
9. Hafta  Esrefoglu
10. Hafta  Pir Sultan Abdal
11. Hafta  Aziz Mahmud Hüdayî
12. Hafta  Niyâzî-i Mısrî
13. Hafta  Erzurumlu ;brahim Hakkı
14. Hafta  Erzurumlu Emrâh
15. Hafta  Diğer şairler ve genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kocatürk, V. Mahir, Saz Siiri Antolojisi, Ankara 1963.Köprülü, Fuat: Türk Edebiyatında :lk Mutasavvıflar, (3. bsk.) Ankara 1976.Köprülü, Fuat: Saz S
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  Evödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
9
3
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X