GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜNYA EDEBİYATLARI/TDE211A
Dersin Adı: DÜNYA EDEBİYATLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Metin Kayahan ÖZGÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kozgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kozgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Batı edebiyatının tarihi gelişimini öğrenir.
Türk edebiyatı ile Batı edebiyatının tarihi gelişimini karşılaştırır.
Türk edebiyatı ve Batı edebiyatındaki benzerlik ve farklılıkları tespit eder.
Dünya edebiyatlarına yön veren belli başlı akımlar ve temsilcilerini tanır.
Akımların neticesinde ortaya çıkan eserleri tanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dünya destanları, İlkçağ medeniyetleri ve edebî kültürleri hakkında genel bilgi
2. Hafta  Dünya destanları, İlkçağ medeniyetleri ve edebî kültürleri hakkında genel bilgi
3. Hafta  Anadolu medeniyetleri ve Akdeniz havzasında edebî kültür
4. Hafta  Antik Yunan medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri
5. Hafta  Antik Yunan medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri
6. Hafta  Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri,
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Hıristiyanlık, Roma’nın çöküşü, Avrupa’da feodalizmin doğuşu, tiyatro ve trabadur edebiyatı
9. Hafta  Avrupalı romanslar, Ortaçağ’ın mistik sembolizmi
10. Hafta  Rönesans, Avrupa’da millî dillerin belirişi, ilk ürünler,
11. Hafta  Le Pléiade Klasisizm, üç devresi, başlıca isimler, eserler
12. Hafta  Preromantizm, romantizm, neoklasisizm
13. Hafta  Pozitivist düşünce, sanayi devrimi, modernizmin başlaması
14. Hafta  Realizm
15. Hafta  Natüralizm
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Güler Çelgin, Eski Yunan Edebiyatı Tarihi; Gürsel Aytaç, Alman Edebiyatı Tarihi; Mina Urgan, İngiliz Edebiyatı Tarihi; Cevdet Perin, Fransız Edebiyatı Tarihi; Türk Dili Der. Yazın Akımları Özel Sayısı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
10
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X