GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI TÜRKÇESİ/TDE209A
Dersin Adı: OSMANLI TÜRKÇESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Kamil AKARSU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  yok
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akarsu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
arapça hareke sisteminin belletilmesi
farsça terkibler
arapça terkibler
aksam-ı seb'a
sülasi, kelime kökü tabirlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi
arapçadan osmanlıcaya geçen kelimelerin kategorize edilmesi
masdar, ism-i fail, ism-i meful, sıfat-ı müşebbehe, sıyag-ı mübalağa, ism-i mensub, ism-a zaman, ism-i mekan, ism-i alet, ism-i tafdil ne demektir
arapça kelimelerde müzikallik
arapça kelimeler ve onların vezin olarak karşılıklarındaki ahenk
sülasi-semai masdarlar
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  sülasi-semai masdarlar
2. Hafta  sülasi semai masdarlar
3. Hafta  ism-i failleri ve ism-i mefulleri
4. Hafta  uygulama
5. Hafta  uygulama
6. Hafta  sıfat-ı müşebbehe ne demektir? örnekleri
7. Hafta  sıyag-ı mübalağa ne demektir? örnekleri
8. Hafta  ism-i tafdil ne demektir? örnekleri
9. Hafta  ism-i tasgir ne demektir? örnekleri
10. Hafta  ism-i zaman
11. Hafta  ism-i mekan
12. Hafta  ism-i alet ve ism-i mensub
13. Hafta  okuma metinlerinden bu kelimeleri tesbit
14. Hafta  vezin ve kelime imlasında çıkacak problemlerin tesbiti
15. Hafta  arapça terkibler
16. Hafta  metinlerde arapça terkiblerin tesbiti ve anlamlandırılması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  muharrem ergin: osmanlica dersleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
7
0
 Uygulama
7
0
 Projeler
0
0
 Pratik
9
0
 Quiz
9
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
4
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
4
28
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
107
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X