GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ TÜRK EDEBİYATI/TDE205A
Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Metin Kayahan ÖZGÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kozgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kozgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Servet-i Fünun'u hazırlayan kuşak hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenci Servet-i Fünün döneminin genel özelliklerini bilir.
Dönemin önemli şahsiyetleri ve edebî kişiliklerini öğrenir.
Dönemin edebi ürünlerini tanır ve inceler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yeni Türk Edebiyatı 1, Dünya Edebiyatları
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dönemin siyasi, sosyal ve fikri yapısını tespit etme
2. Hafta  XIX. asrın son çeyreğinde edebî yenileşme
3. Hafta  Mutavassıtîn
4. Hafta  Servet-i Fünun Topluluğu’nun kuruluş tarihçesi, genel prensipleri
5. Hafta  Servet-i Fünun’un önceki yenileşmecilerden farklı tarafları, polemikleri
6. Hafta  Servet-i Fünun döneminde fiktif edebiyatın özellikleri, roman ve hikâyedeki ilkeleri, yenilikleri, Batılı kaynakları
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Halid Ziya’nın edebî şahsiyeti, romancılığı, Mai ve Siyah romanının tahlili
9. Hafta  Halid Ziya’nın Aşk-ı Memnû romanının tahlili
10. Hafta  Mehmed Rauf’un edebî şahsiyeti, romancılığı, Eylûl romanının tahlili
11. Hafta  Hüseyin Cahid’in edebî şahsiyeti, hikâyeciliği ve Hayat-ı Muhayyel’in tahlili
12. Hafta  Safveti Ziya’nın edebî şahsiyetleri ve Salon Köşelerinde romanının tahlili
13. Hafta  Ahmed Şuayb’ın edebî şahsiyeti, Hayat ve Kitaplar
14. Hafta  Edebiyat teorisi çalışmaları (Ahmed Reşid, Ali Ekrem…)
15. Hafta  Servet-i Fünun nesrinin toplu değerlendirmesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bilge Ercilasun, Servet-i Fünun’da Edebî Tenkid; Cahit Kavcar, Batılılaşma Açısından Servet-i Fünun Romanı; Hasan Akay, Servet-i Fünun Şiir Estetiği; Cafer Şen, Fecr-i Âtî Encümeni.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ev ödevi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
12
72
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilir ve öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilip öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini bilip uygun örnek ve materyalleri hazırlayabilir; uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır; bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanında bireysel veya ekip hâlinde disiplinler arası inceleme ve araştırmalarda aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanır ve uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuat bilgilerine sahiptir.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak özgün çalışmalar yapabilir; sonuçları eleştirerek yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X