GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SINIF YÖNETİMİ/FEL216M
Dersin Adı: SINIF YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mgulcan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mgulcan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve yaklaşımların felsefesini bilme öğrenci davranışlarını etkileyen etmenlerin farkında olma ve bunlara karşı str








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders amaç ve hedeflerinin açıklanması, önbilgilerin yoklanması ve sınıf yönetimi temel yaklaşımlarına giriş
2. Hafta   Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarının verilmesi
3. Hafta   Öğrenci davranışlarını etkileyen temel faktörler sosyal faktörler psikolojik faktörler gelişimsel faktörler
4. Hafta   Sınıf içi kurallar okul ve sınıfta kuralların önemi sınıf içi kuralların geliştirilmesi ve uygulanması
5. Hafta   Öğrenme öğretme ortamının düzenlenmesi sınıf ortamının değişkenleri fiziksel ortamın düzenlenmesi
6. Hafta   Sınıf içi iletişim- iletişim süreci ve öğeleri iletişim engelleri etkili iletişim yolları
7. Hafta   Motivasyon, motivasyon kuramları sınıf içi motivasyon kuramları
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   Sınıf içi ve ev ödevlerinin yönetimi ev ödevlerinde etkililiği artırma yolları, ev ödevi verilirken dikkat edilecek noktalar ev ödevlerinin kontrolü
10. Hafta   Öğrenci davranışlarının yönetimi eğitim öğretimi olumsuz etkileyen öğrenci davranışlarının niteliği istenmeyen davranışları giderme yolları
11. Hafta   Sınıfta zaman yönetimi öğretimsel zaman yönetimi, bekleme zamanı, geçişler
12. Hafta   Okul veli ilişkileri aile tipleri veli beklentileri işbirlikçi veli-öğretmen etkileşimini artırma yolları
13. Hafta   Öğrenciler arası çatışmaların çözümlenmesi okul ve sınıfta çatışma nedenleri problem çözme ve arabuluculuk
14. Hafta   Konu tekrarı ve dersin genel değerlendirmesi
15. Hafta   Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Aksoy, N. (2001). ‘Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modellerinin Dayandığı Temel Yaklaşımlar’. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
1
7
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe grubu ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.X
2
Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve bu genellemeler ışığında bu alanların temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar.
5
Kişiler arası ilişkileri etkileyen bireysel, çevresel ve toplumsal etkenleri bilir. Edindiği bilgileri kullanarak etkin dinleme, yapıcı geri bildirim alma ve verebilme, yaratıcı sorun çözme becerisi kazanır ve bu becerileri mesleki alanda kullanabilir.X
6
Sorgulama, değerlendirme, karar verme, analiz ve sentez yapma, olaylar arasında bağlantı kurma, karşılaştırma, tahlil yapma, problemlere farklı perspektiflerden bakabilme, alternatifleri görebilme, esnek ve çok yönlü düşünebilme, mantıksal düşünme yeterliliğine sahiptir ve tarihsel, kültürel, sosyal vb. problemlerin felsefe grubu alanındaki etkilerini fark edebilir.X
7
Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Gelişimin temel kavramlarını bilir; çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerinin bedensel, zihinsel ve psiko-sosyal özelliklerini bilir. Ayrıca bireyin psikolojik özelliklerinin ölçülmesinde ihtiyaç duyulan unsurları ve özelliklerini bilir.X
10
Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. Arşiv, kütüphane, internet, müze, araştırma merkezleri gibi bilgiye ulaşma yollarını bilir ve bunları etkin bir şekilde kullanır.X
11
Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, mantıksal düşünme becerilerine sahiptir.X
12
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır. Ayrıca demokratik, toplumsal, bilimsel, kültürel ve ahlaki değerlere sahip çıkar ve bu değerlere uygun davranır.X