GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-(TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN SOSYAL POLİTİKALARI)/TAR510A
Dersin Adı: SEÇMELİ-(TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN SOSYAL POLİTİKALARI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Nejla GÜNAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ngunay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ngunay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Devlet ve sosyal devlet kavramlarının tanımları ile Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne kadar olan Türk Devletlerinde görülen sosyal devlet anlayışı ve uyg
Çiftçilere, işçilere ve çocuklara yönelik olarak uygulanan sosyal politikaların kavratılması
Eğitim alanında, sağlık alanında ve demiryolu inşası alanında uygulanan sosyal politikaların kavratılması
Sosyal politika uygulamak için vergi toplayan ve bunu yeniden dağıtan devletin vergi toplama politikasının kavratılması
Yangın, sel ve deprem gibi olağanüstü hallerde devlet tarafından takip edilen sosyal politikaların kavratılması.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Devletin Tanımı, Devletin ortaya çıkışı
2. Hafta  Sosyal Devletin Tanımı, Sosyal devletin tarihsel gelişimi, Sosyal devletin temel nitelikleri
3. Hafta  Türklerde devlet mefhumu, Osmanlı Devleti dönemine kadar olan uygulamalar
4. Hafta  Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne miras kalan devlet geleneği, Milli mücadele döneminde uygulanan sosyal politikalar
5. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde çiftçilere yönelik olarak uygulanan sosyal politikalar
6. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde işçilere yönelik olarak uygulanan sosyal politikalar
7. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde çocuklara yönelik olarak uygulanan sosyal politikalar
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde takip edilen eğitim politikaları
10. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde takip edilen sağlık politikaları
11. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde takip edilen demiryo11.Tlu inşası politikası
12. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde takip edilen vergi politikaları
13. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde olağanüstü hallerde uygulanan sosyal politikalar
14. Hafta  İdeal Sosyal Devlet Anlayışı
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.BUĞRA, Ayşe; Kapitalizm, Yoksulluk ve Türkiye’de Sosyal Politika, İstanbul, İletişim Yayınları, 2008. 2.DONUK, Abdülkadir; Türk Hükümdarı, İstanbul, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, 1990. 3.DUMAN, İlker Hasan; Sosyal Devlet, İstanbul, İnkılâp Yayınları, 1. Baskı, 1997. 4.ERGİN, Muharrem; Orhun Abideleri, İstanbul, Boğaziçi Yayınları, t.y. 5.ERİŞÇİ, Lütfü; Türkiyede İşçi Sınıfının Tarihi: Özet Olarak, İstanbul, Kurtulmuş Basımevi, 1951 6.EROĞUL, Cem; Devlet Nedir?, Ankara, İmge Yayınları, 1990 7.GENÇ, Mehmet; Osmanlı İmparatorluğu’nda Devlet ve Ekonomi, İstanbul, Ötüken Yayınları, 2002. 8.GÖZE, Ayferi; Sosyal Devlet Sitemi, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Yayınları, Fakülteler Matbaası, 1976. 9.GREVE, Bent; Historical Dictionary of The Welfare State, Historical Dictionaries of Religions, Philosophies and Movements, No. 15, Md.,&London, The Scarecrow Pres, Inc. Lanham, 1998 10.GÜL, Songül Sallan; Sosyal Devlet Bitti! Yaşasın Piyasa:Yeni Liberalizm ve Muhafazakarlık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teorik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
1
6
6
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX